beantwoord

ov-chipaccount vindt mijn postcode niet goed

  • 26 January 2022
  • 10 reacties
  • 471 Bekeken

Goedenavond 

Al een maand probeer ik mijn verlopen ov kaart via ov chipaccount te verlengen of stop te zetten. Omdat de kaart verlopen is, moest ik eerst een account aanmaken en vervolgens de code op de kaart koppelen in de digitale omgeving van OV-chipaccount. Telkens als ik dat probeer, zegt het systeem dat mijn postcode niet klopt. Dan stagneert het. De postcode klopt uiteraard wel. Een storing?

Weet iemand een oplossing hiervoor waarbij ik niet telefonisch hoef te communiceren?Hoe ik bijv mijn digitale account weer kan opheffen, zodat ik alles opnieuw kan invoeren? 


 

groet van Wijnendaal

icon

Beste antwoord door Robert B 27 January 2022, 00:16

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Het 0900-nummer van OV-chipkaart heeft "gebruikelijke belkosten”:

https://www.ov-chipkaart.nl/service-en-contact.htm

Dat lijken me dezelfde kosten als een gewoon telefoonnummer, dus wat is je probleem met dat nummer?

Het 0900-nummer van OV-chipkaart heeft "gebruikelijke belkosten”:

https://www.ov-chipkaart.nl/service-en-contact.htm

Dat lijken me dezelfde kosten als een gewoon telefoonnummer, dus wat is je probleem met dat nummer?

Ik heb mijn bericht aangepast, bedankt voor je reactie. 

Hoe kan ik mijn online OV-chipaccount  verwijderen zonder dat ik het chipbedrijf moet bellen?

(oorspronkelijke vraag kan ik momenteel niet bewerken, daarom zo)

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

TLS/OV-chipkaart gaat over de kaarten en als je daar een account hebt lekker zo laten.

Heb je een NS abonnement? Dan kan je altijd bellen met 030 751 5155 

OV-chip is bereikbaar op werkdagen 7:30-21:30 via 0900 0980 (zonder extra belkosten)

Andere contactmogelijkheden hebben ze niet meer sinds december 2020.

Nou ja, deze nog:

Contact

Stationsplein 151-157

3818 LE Amersfoort

033-467 20 00

www.translink.nl

KVK 30177126

Badge +3

Maar wat is er mis met je postcode dan?

Reputatie 7

Maar wat is er mis met je postcode dan?

 

Ik weet niet of TS in een nieuwbouw woning woont, maar dat zou wel een reden kunnen zijn. Computersystemen werken vaak met postcodetabellen en bij een pas afgegeven postcode kan het dus zo zijn dat deze nog niet in die tabel is opgenomen. Op mijn werk wel mee te maken gehad.

Badge +3

Ik weet niet of TS in een nieuwbouw woning woont, maar dat zou wel een reden kunnen zijn. Computersystemen werken vaak met postcodetabellen en bij een pas afgegeven postcode kan het dus zo zijn dat deze nog niet in die tabel is opgenomen. Op mijn werk wel mee te maken gehad.

Toevallig vandaag ook meegemaakt, postcode 5629 CJ, de straatnaam is Kwartier.

Navigatie (Google Maps en Waze) en OpenStreetMap kennen de straat en postcode helemaal niet, maar postcode.nl weer wel.

Er is ook (nog) geen echte straat, maar een deels onverharde bouwweg. Het zijn 40 houten woningen die (zeer recent) in een voormalig weiland gebouwd/neergezet zijn.

In zo'n geval (nieuwbouw of bijv. verbouwing van kantoorpanden tot appartementen) zul je toch contact op moeten nemen met ov-chipkaart, of een postadres van familie of je werk opgeven.

Reputatie 7

Ik weet niet of TS in een nieuwbouw woning woont, maar dat zou wel een reden kunnen zijn. Computersystemen werken vaak met postcodetabellen en bij een pas afgegeven postcode kan het dus zo zijn dat deze nog niet in die tabel is opgenomen. Op mijn werk wel mee te maken gehad.

Toevallig vandaag ook meegemaakt, postcode 5629 CJ, de straatnaam is Kwartier.

Navigatie (Google Maps en Waze) en OpenStreetMap kennen de straat en postcode helemaal niet, maar postcode.nl weer wel. Er is ook (nog) geen echte straat, maar een onverharde bouwweg.

Het zijn 40 houten woningen die (zeer recent) in een voormalig weiland gebouwd/neergezet zijn. In dat geval zul je toch contact op moeten nemen met ov-chipkaart, of een postadres van familie of je werk opgeven.

 

Voordat je TomTom geupdate is gaan er ook wel enige maanden overheen hoor. Bij Google Maps kan dat nog veel langer duren want dan moet er volgens mij eerst weer zo'n auto doorheen hebben gereden toch?

 

De postcode wordt bij de in aanbouw zijnde huizen volgens mij gelijk al afgegeven, vandaar dat ze ook in postcode.nl staan, maar voordat dit in allerlei computersystemen is doorgevoerd ben je nog wel even onderweg.

Reputatie 7
Badge +1

Toevallig vandaag ook meegemaakt, postcode 5629 CJ, de straatnaam is Kwartier.

Navigatie (Google Maps en Waze) en OpenStreetMap kennen de straat en postcode helemaal niet,

Als ik op openstreetmap.org "kwartier eindhoven” intyp, dan lijk ik toch goed terecht te komen. In een soort weiland inderdaad, in Woensel. OSM vindt ook de goede postcode erbij.

Badge +3

Toevallig vandaag ook meegemaakt, postcode 5629 CJ, de straatnaam is Kwartier.

Navigatie (Google Maps en Waze) en OpenStreetMap kennen de straat en postcode helemaal niet,

Als ik op openstreetmap.org "kwartier eindhoven” intyp, dan lijk ik toch goed terecht te komen. In een soort weiland inderdaad, in Woensel. OSM vindt ook de goede postcode erbij.

Ik heb de ‘straat’ een uurtje geleden toegevoegd bij OSM, inclusief de postcode :laughing: Dan heb je in ieder geval een ‘waypoint’.

De locatie klopt niet helemaal want dat is eigenlijk een parkeerterreintje voor het bouwverkeer. Waze zal vanaf morgen (of in ieder geval binnenkort, na review) de ‘straat’ en postcode kennen.

De woningen zelf zullen later wel ingetekend worden, maar het zal als je daar komt direct duidelijk zijn dat het om de houten woningen gaat (veelal bedoeld als tijdelijke woning voor statushouders e.d.)

Morgen even sfeerimpressie/streetview maken van die bouwput/weiland, met het rubber door de blubber :rofl:

Edit: dat wordt maandag, ook al was ik er vandaag twee keer (blubber +1). Off-topic.

Reageer