Mijn ovchipkaart werkt, maar de details en de foto zijn niet zichtbaar. Als ik een nieuwe kaart bestel totdat ik de nieuwe heb ontvangen, kan ik dan de oude gebruiken of wordt deze geblokkeerd?
ov chipcard
Beste antwoord door Momo
Als je vanwege een defecte of niet meer leesbare OV-chipkaart een vervangende kaart bestelt kost je dit €11, dan worden wel de producten en abonnementen die op de kaart staan overgezet.
Als je op die kaart een NS (Flex)abonnement hebt staan zou je ook dat abonnement op een nieuwe kaart opnieuw kunnen bestellen, bij een abonnement vanaf Dal Voordeel is de kaart dan gratis. Op de oude kaart zet je dan het abonnement wat nu heb stop op de ingangsdatum van je nieuwe abonnement. Eventuele andere producten die op je oude kaart staan worden niet overgezet. Zolang er geen achterstand is bij OV-chipkaart.nl of PostNL heb je de nieuwe kaart binnen een paar dagen tot een week in huis, zolang moet je dan maar even met de oude kaart doen en bij eventuele controle aan de HC uitleggen dat je al een nieuwe kaart besteld hebt.
Je huidige kaart wordt dan niet geblokkeerd (dit kun je dan zelf doen als je abonnement van die kaart hebt verwijderd) en je bespaart €11.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
