beantwoord

OV chipkaart 2023

  • 30 December 2022
  • 3 reacties
  • 166 Bekeken

Beste lezer

Op 11-01-2023 verloopt mijn Chipkaart.

Bij mijn weten heb ik hier geen melding over ontvangen.

OP welke manier kan ik een nieuwe kaart bemachtigen/aanvragen?

Mijn kaartnummer is: x

Met vriendelijke groet

Astrid Suijkerbuijk

 

 

moderator: persoonlijke gegevens verwijderd

icon

Beste antwoord door Thom 30 December 2022, 18:34

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

In principe verstuurt NS een waarschuwing aan de abonnementshouders, ongeveer acht weken van te voren naar het bij  NS bekende emailadres. Kennelijk is hierbij iets misgegaan. Het beste is even te overleggen met Klantenservice. In het ergste geval moet u de €7,50 voor de nieuwe kaart voorschieten bij ov-chipkaart, maar u krijgt dat bedrag van NS terug. Voor abonnementshouders is de vernieuwing per saldo gratis, maar met meer gedoe als het betrekkelijk kort van te voren moet. Het is hieronder goed beschreven.

Stond er niets in uw spam? In de meeste gevallen zijn mensen een ander e-mailadres gaan gebruiken. Sowieso gaat de vernieuwing wel vaker mis. Zie de uitgebreide opmerkingen van Stijn en Momo.

Reputatie 7
Badge +3

Zie een antwoord van vorige week van moderator Stijn op een zelfde vraag.

Het is alleen wel zo dat in de afgelopen 5 a 6 maanden het regent met klachten dat het proces bij NS niet goed gaat, NS stuurt in veel gevallen geen verzoek om een nieuwe pasfoto aan te leveren. In sommige gevallen heeft de kaarthouder eens een keer toestemming gegeven om de oude foto te hergebruiken en dan zal NS met die oude foto de kaartvernieuwing starten. 

Mijn persoonlijke advies, check de status van je kaart in je account bij OV-chipkaart.nl. Heb je daar geen account, maak die zsm aan en koppel je kaart. Is de status van de kaart daar dat de kaart bijna verloopt zonder dat er aangegeven is dat kaartvernieuwing is aangevraagd, dan is het bij NS niet goed gegaan en moet je zelf bij OV-chipkaart.nl kaartvernieuwing aanvragen. Doe dit dan zo snel mogelijk. Over het algemeen heb je dan de kaart binnen enkele dagen tot een week in soms, soms kan het iets langer duren. De kosten van €7,50 daarvoor kun je bij NS terug vragen als je een NS abonnement heb.

Reputatie 7
Badge +3

Je had ca. 2 tot 3 maanden geleden een abonnement op jouw kaart staan, de periode dat kaartvernieuwing opgestart wordt? Alleen abonnementhouders (muv kidsvrij, ovfiets, flex basis) krijgen gratis kaartvernieuwing. heb je nu een abonnement dan kun je de kosten voor kaartvernieuwing terugvragen.

Reageer