beantwoord

OV chipkaart digitaal

  • 30 June 2022
  • 6 reacties
  • 1072 Bekeken

Hi Ns! Gezien heel veel pasjes tegenwoordig digitaal gebruikt kunnen worden, vroeg ik mij af wanneer NS met deze ontwikkeling komt? Scheelt een hoop als je een keer je ov kaart vergeet!

icon

Beste antwoord door Maxime NS 30 June 2022, 19:24

Bekijk origineel

6 reacties

Hallo AngelaBro, welkom op de NS Community. 

 

OV-chipkaart is hier inderdaad mee bezig! Je kan er meer informatie over vinden via deze link

Reputatie 7
Badge +1

Heet OV-pay, aparte chipkaart niet meer nodig, wel anders soort (bank) pas-of/hoe het met zo modieuze app gaat weet ik niet. Is inmddels al in gebruik (niet dat er veel gebruik van wordt gemaakt……..) bij enkele onlangs vernieuwde bus-concessies. Als je misschien wie weet ooit wel eens met een bus reist-die lezers hebben dan ook onderop een ander soort leesmodule voor telefonen en geprinte papieren

Badge +3

Heet OV-pay, aparte chipkaart niet meer nodig, wel anders soort (bank) pas-of/hoe het met zo modieuze app gaat weet ik niet. Is inmddels al in gebruik (niet dat er veel gebruik van wordt gemaakt……..) bij enkele onlangs vernieuwde bus-concessies. Als je misschien wie weet ooit wel eens met een bus reist-die lezers hebben dan ook onderop een ander soort leesmodule voor telefonen en geprinte papieren

Er is een test in een beperkt gebied (ik meenrond Almere) voor in/uitchecken met je bankpas voor de trein.

Die bankpas mag natuurlijk ook een smartwatch of telefoon zijn (met je pas gekoppeld aan een ‘Wallet/Apple Pay, etc.)

Je hebt er verder weinig aan op dit moment, anders dan een pasje (ov-chipkaart) minder in je portemonnee, want abonnementen voor korting of vrij reizen kent dat systeem (nog) niet.

Dan zou ik de pijlen liever richten op ‘Treinreizen met GPS’, waarbij je ook geen ov-chipkaart meer nodig zou hebben.

Hi Ns! Gezien heel veel pasjes tegenwoordig digitaal gebruikt kunnen worden, vroeg ik mij af wanneer NS met deze ontwikkeling komt? Scheelt een hoop als je een keer je ov kaart vergeet!

Persoonlijk denk ik dat NS gezien de nog altijd enorme reizigersdaling en gezien de financiële problemen andere prioriteiten zou moeten hebben.

Heet OV-pay, aparte chipkaart niet meer nodig, wel anders soort (bank) pas-of/hoe het met zo modieuze app gaat weet ik niet. Is inmddels al in gebruik (niet dat er veel gebruik van wordt gemaakt……..) bij enkele onlangs vernieuwde bus-concessies. Als je misschien wie weet ooit wel eens met een bus reist-die lezers hebben dan ook onderop een ander soort leesmodule voor telefonen en geprinte papieren

Dan zou ik de pijlen liever richten op ‘Treinreizen met GPS’, waarbij je ook geen ov-chipkaart meer nodig zou hebben.

Ik vrees dat dat zo fraudegevoelig is dat dat niets wordt. Daar zijn daar ook nog privacy issues mee.

Badge +3

Ik vrees dat dat zo fraudegevoelig is dat dat niets wordt.

Dat valt wel mee denk ik, want vergelijkbaar met e-tickets misbruik (door de verkeerde persoon).

Reageer