Goedemiddag rvd4always. Als je een abonnement hebt dan horen wij inderdaad een automatische kaartvernieuwing te starten, ervan uitgaande dat je een pasfoto hebt aangeleverd.
Helaas wil dat proces nog wel eens misgaan en als je een bericht hebt gekregen van de OV-chipkaart, dan zal dat waarschijnlijk bij jou het geval zijn.
Ik zou willen adviseren om even contact op te nemen met onze Klantenservice om de status precies te controleren. Als je toch zelf een vernieuwing moet regelen, dan kan mijn collega ook een toezegging doen voor de € 7,50. Die kun je inderdaad bij ons vergoed krijgen dan.
We zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie 'Chat met NS').
Het beste kun je telefonisch, via Twitter, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice. Zij kunnen kijken of er kaartvernieuwing in gang is gezet.
Als jij al langer dan ca. een maand een traject abonnement hebt, dan zou de nieuwe kaart automatisch vervangen moeten worden. Deze zou je een paar weken voor het verlopen in de brievenbus moeten hebben. Mocht er geen kaartvernieuwing in gang gezet zijn, dan kun je zelf een nieuwe kaart aanvragen en de kosten bij NS declareren.
Als je kaart binnen 6 weken verloopt en je een brief of mail krijgt van OV-chipkaart dan is er géén kaartvernieuwing in gang gezet vanuit de NS, dus doe geen moeite om dat bij de Klantenservice na te gaan vragen.
Bovendien zou je bij een kaartvernieuwing door NS een week of 10-12 voor de einddatum het verzoek voor een nieuwe pasfoto gekregen moeten hebben (niet altijd maar meestal wel), en zou je de nieuwe kaart inmiddels wel binnen moeten hebben.
Hoe dan ook, binnen 6 weken kan NS niets meer voor je betekenen, anders dan een aantekening maken dat je de € 7,50 voor de zelf aan te vragen nieuwe kaart vergoed krijgt.
Zie ook dit lange topic:
Bedankt voor de reacties…
groetjes,
René