OV chipkaart ontkoppelen ivm vervaldatum

  • 7 January 2023
  • 7 reacties
  • 491 Bekeken

Beste mensen,

Mijn OV chipkaart is verlopen. Ik maak gebruik van een nieuwe OV chipkaart. Nu wil ik de oude kaart verwijderen bij NS producten. Kunt u mij uitleggen hoe deze kaart verwijderd kan worden? 

Vriendelijke groet,

Karin Schuur


7 reacties

Hoi Karin, en welkom bij onze Community.

Onderaan het venster voor deze OV-chipkaart (op de startpagina van Mijn NS) zou een linkje moeten staan om de kaart te verwijderen uit Mijn NS.

 

Badge +3

Is je nieuwe kaart al (door jezelf of automatisch) toegevoegd?

Zo niet, doe dat dan eerst want volgens mij kan je de ‘laatste kaart’ (als er geen andere gekoppeld zijn) niet verwijderen.

Hoi, ik heb een zelfde iets (maar net iets anders(: ik gebruik inmiddels de nieuwe kaart. Maar op de oude kaart staat nog geld, dit zie ik bij ns producten staan. Ik ben de oude kaart kwijt. Hoe krijg ik het bedrag terug dat nog op de oude kaart staat (54euro)

hartelijk dank voor uw antwoord 

Hoi, ik heb een zelfde iets (maar net iets anders(: ik gebruik inmiddels de nieuwe kaart. Maar op de oude kaart staat nog geld, dit zie ik bij ns producten staan. Ik ben de oude kaart kwijt. Hoe krijg ik het bedrag terug dat nog op de oude kaart staat (54euro)

hartelijk dank voor uw antwoord 

Je kunt hiervoor het beste gebruik maken van de diensten van de beheerder van de kaarten, OV-chipkaart. Meer informatie kun je hier vinden. Je kunt ook contact met ze opnemen.

Badge +3

In Mijn NS staat het saldo na de laatste handeling (in/uitcheck/opladen) bij NS apparaten, dus als je ook met bus/tram/metro of andere treinvervoerders reist klopt dat vaak niet.

Via https://www.ov-chipkaart.nl/kopie-van-saldo-terugvragen/saldochecker.htm kan je het actuele saldo inzien, en via een Mijn OV-chip account de kaartstatus (verlopen, geblokkeerd, wordt vernieuwd etc.)

Na een kaartvernieuwing  (wegens verlopen kaart) krijg je het saldo van een kaart terug (van OV-chipkaart) kort nadat de kaart verlopen is. Daar krijg je een e-mail over.

Heb je een kaartvervanging gedaan wegens verlies/diefstal, dan zou je het saldo ook terug moeten krijgen.

U schrijft Na een kaartvernieuwing  (wegens verlopen kaart) krijg je het saldo van een kaart terug (van OV-chipkaart) kort nadat de kaart verlopen is. Daar krijg je een e-mail over.

daar ging ik ook vanuit, maar dat is nooit gebeurd 

Reputatie 7
Badge +3

Heb je wel een account bij OV-chipkaart.nl en is die kaart daar gekoppeld in dat account? 

Reageer