waarom kan ik niet digitaal mijn OV-chipkaart saldo laten bijschrijven op mijn bankrekening,
zonder een verplicht bezoek aan een extern apparaat buiten de deur ???
waarom kan ik niet digitaal mijn OV-chipkaart saldo laten bijschrijven op mijn bankrekening,
zonder een verplicht bezoek aan een extern apparaat buiten de deur ???
Welkom op onze NS Community hrkwant. Dat lijkt me meer een vraag voor OV-chipkaart zelf.
Dat komt omdat het saldo op de kaart zelf staat, vergelijk de vroegere ChipKnip functie op een bankpas waarmee je kon betalen op de markt of bij winkels die geen online verbinding hadden.
Wilde je dat tegoed terug op je rekening dan moest dat bij een geldautomaat. Met een ov-chipkaart kan je ook bij supermarkten e.d. terecht dus je hoeft er niet voor naar een station.
OV-chipkaart.nl heeft wel zo'n service op de site. Ik weet alleen niet hoe dat dan in z'n werk gaat.
https://www.ov-chipkaart.nl/saldo-terugvragen
OV-chipkaart.nl heeft wel zo'n service op de site. Ik weet alleen niet hoe dat dan in z'n werk gaat.
Klopt, dat levert een ‘saldo verwijderen’ bestelling op, en daarvoor moet je dus langs een automaat. Voor de rest kan het ook bij een servicebalie op een station.
Wil je niet de deur uit dan moet je de kaart opsturen met een formulier erbij.
Bij een verlopen kaart kan het wel zonder de deur uit te hoeven.
De andere optie is om een kaart te blokkeren/beëindigen.
Ah thanks. Wel logisch eigenlijk. Maar dan krijg je het wel overgemaakt op je bankrekening?
Ah thanks. Wel logisch eigenlijk. Maar dan krijg je het wel overgemaakt op je bankrekening?
Ja, want bij die aanvraag geef je een IBAN op.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.