beantwoord

OV-chipkaartnummer OVPAY

  • 2 January 2024
  • 6 reacties
  • 224 Bekeken

Ik maak sinds kort gebruik van OVPAY met mijn ING betaalpas. 
Alleen wilde mijn OV-kaartnummer hebben wegens meerdere redenen, (bijv een Greenwheels account aanmaken). Waar kan ik mijn nummer vinden?

 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes,
Ruben

icon

Beste antwoord door Tochjo 2 January 2024, 15:51

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

Met OVpay kunt u uw bankpas alleen gebruiken om te betalen voor uw reizen met het openbaar vervoer. Als u van andere diensten gebruik wilt maken, dan moet u nog een OV-chipkaart aanschaffen.

Overigens is een OV-chipkaart volgens mij niet nodig om van Greenwheels gebruik te kunnen maken.

Reputatie 7
Badge +4

Met OVpay kunt u uw bankpas alleen gebruiken om te betalen voor uw reizen met het openbaar vervoer. Als u van andere diensten gebruik wilt maken, dan moet u nog een OV-chipkaart aanschaffen.

Overigens is een OV-chipkaart volgens mij niet nodig om van Greenwheels gebruik te maken.

Als aanvulling op @Tochjo: het kan ook met de app van Greenwheels. Zelf doe ik dat in ieder geval met een iPhone.

In het verleden gaf aanmelden met een ov-chipcard wel voordelen bij Greenwheels, maar ik zie nu geen aanbieding, Overigens vind ik het openen en afsluiten handiger werken met de chipcard dan met de app, De laatste optie geeft wel inzichtelijk alle mogelijkheden van wijzigingen aan en dat kan goed werken. Het is mogelijk ze door elkaar te gebruiken. U kunt met de app de auto openen en afsluiten met de app, of andersom.

Ik zou eerlijk gezegd het abonnement wel op de chipcard zetten, je zit dan nooit onverhoopt zonder.

Badge +3

Ik maak sinds kort gebruik van OVPAY met mijn ING betaalpas. 
Alleen wilde mijn OV-kaartnummer hebben wegens meerdere redenen, (bijv een Greenwheels account aanmaken). Waar kan ik mijn nummer vinden?

Als je Greenwheels wilt gebruiken met een persoonlijke ov-chipkaart dan staat het nummer op die kaart (16 cijfers, begint met 3528).

Zoals @Thom zegt werkt het met een kaart wat soepeler dan via de app, maar op zich is de Greenwheels app voldoende (en handig bij tanken voor de kilometerstand en pincode tankpas, of als je je reservering wilt verlengen).

Tip: je kunt vanaf 15 minuten vóór aanvang reservering een auto al openen (als die niet nog in gebruik is natuurljk).

Badge +3

Ook toevallig die info over Greenwheels… heb een (Flex) kaart vernieuwd die 8 februari verloopt dus dat is goed om te weten.

 

Badge +3

Vraag me nu wel af of dat met alleen maar OV-fiets wel goed zou gaan, als ze Greenwheels noemen.

Want het is eigenlijk hetzelfde (deur-tot-deur diensten van NS op rekening die niet als product op een kaart staan).

Als TLS/OV-chipkaart een kaartvernieuwing doorgeeft aan de NS (voor OV-fiets, Stallen op Rekening) kunnen ze dat toch ook voor Greenwheels regelen?

Of heeft de NS helemaal niets meer met Greenwheels te maken? Dan regel ik het zelf wel inderdaad (tijd genoeg, ruim een maand en volgens TLS is de nieuwe kaart onderweg).

Reputatie 7
Badge +2

Vraag me nu wel af of dat met alleen maar OV-fiets wel goed zou gaan, als ze Greenwheels noemen.

Ik gebruikte ten tijde van m'n laatste kaartvernieuwing (dat zal in 2019 zijn geweest, gezien m'n kaart eind dit jaar verloopt) dagelijks OV-fiets en dat ging gewoon goed rond de kaartvernieuwing.

Een enkele keer wat gedoe omdat m'n kaart pas in tweede instantie als gekoppeld aan OV-fiets werd herkend, maar vanaf het moment dat ik de nieuwe kaart had kon ik 'm zonder zelf iets te doen voor OV-fietshuur gebruiken.

Reageer