Skip to main content
Antwoord

ov kaart

  • May 27, 2021
  • 4 reacties
  • 124 Bekeken

Beste…..

ik ben mijn OV kaart kwijt. Hoe kan ik een nieuwe aanvragen?

vriendelijke groet,

Sandra Bevers

Beste antwoord door loklok8

Voor een persoonlijke OV-Chipkaart geldt:

Het belangrijkste is om als eerste de OV-Chipkaart te laten blokkeren zodat er geen misbruik van gemaakt kan worden, tegelijkertijd kunt u dan ook een nieuwe kaart aanvragen. Zie de website van OV-Chipkaart voorwelke mogelijkheden er zijn om dat te doen. Eventuele abonnementen die op uw verloren kaart staan worden automatisch overgezet op uw nieuwe kaart. 

Als over een NS abonnement beschikt en u in de tussentijd, totdat u uw nieuwe kaart heeft ontvangen, gebruik wilt maken van uw abonnement kunt u die periode overbruggen met het Tijdelijk reisrecht.

 

Anonieme OV-Chipkaarten zijn niet te vervangen. 

4 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper*
  • Antwoord
  • May 27, 2021

Voor een persoonlijke OV-Chipkaart geldt:

Het belangrijkste is om als eerste de OV-Chipkaart te laten blokkeren zodat er geen misbruik van gemaakt kan worden, tegelijkertijd kunt u dan ook een nieuwe kaart aanvragen. Zie de website van OV-Chipkaart voorwelke mogelijkheden er zijn om dat te doen. Eventuele abonnementen die op uw verloren kaart staan worden automatisch overgezet op uw nieuwe kaart. 

Als over een NS abonnement beschikt en u in de tussentijd, totdat u uw nieuwe kaart heeft ontvangen, gebruik wilt maken van uw abonnement kunt u die periode overbruggen met het Tijdelijk reisrecht.

 

Anonieme OV-Chipkaarten zijn niet te vervangen. 


Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • May 27, 2021

Als aanvulling op @loklok8: Kijk wel even bij de voorwaarden voor tijdelijk reisrecht. Die zijn niet meer hetzelfde als vroeger.


  • Op het juiste spoor
  • May 28, 2022

Het blokkeren werkt niet omdat de website mijn account geblokkeerd heeft


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • May 28, 2022

Het blokkeren werkt niet omdat de website mijn account geblokkeerd heeft

Zit je in het buitenland? Dat zou opgelost moeten zijn (website niet bereikbaar)… 

Of heeft het te maken met https://www.ov-chipkaart.nl/vragen-en-antwoorden/mijn-saldo-is-geblokkeerd.-wat-nu.htm