OV kaart | NS Community
beantwoord

OV kaart

  • 4 April 2022
  • 3 reacties
  • 78 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Dag,

Ik heb op verzoek een pasfoto geupload voor een nieuwe OV kaart de oude verloopt op 1-6-2022.

Ik heb daar ook een bevestiging ontvangen, zie hieronder.

Beste heer Numan,
 
Dank voor uw pasfoto
Dank u wel voor uw pasfoto. Wij hebben deze in goede orde ontvangen. U ontvangt uw nieuwe OV-chipkaart enkele weken voor afloop van uw huidige OV-chipkaart per post thuis. Uw NS abonnement(en) en eventuele andere reisproducten staan hier reeds op. U kunt dus direct reizen met uw nieuwe OV-chipkaart.

 

Echter, ik heb nog niks ontvangen en ik heb met de klantenservice gebeld en daar zeggen ze dat het waarschijnlijk naar het oude adres is verzonden. Ik vind het raar want het nieuwe adres staat gewoon  bij mij gegevens in Mijn NS.

Oude adres was: verwijderd door moderator*

Nieuw adres is: verwijderd door moderator*

Bij klantenservice konden ze niet zien of dat ook daadwerkelijk gebeurd is. Daarna was er geen verbinding met de medewerker, vervolgen opnieuw gebeld, maar kom er niet doorheen.

Mijn vraag is: hoe kan ik erachter komen of de kaart daadwerkelijk bij het oude adres is bezorgd. Ik heb geen gegevens van de nieuwe bewoners.

Komt er nog bij dat mijn oude kaart beschadigd is en ik niet mijn nieuwe abonnement kan ophalen (NS-Flex).

 

Met vriendelijke groet,

 

Felipe Numan

 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 4 April 2022, 16:48

Bekijk origineel

3 reacties

Hallo Felipe en welkom bij de NS Community,

 

Wat spijtig dat dit is gebeurd. De OV-chipkaart is helaas niet van ons. Daardoor kan je het beste deze vraag stellen aan de klantenservice van de OV-chipkaart. Daar weten ze precies waar en wanneer de kaart is verstuurd. Ze zijn telefonisch bereikbaar via 0900 - 0980. Laat je ons weten of het is gelukt?

Reputatie 7
Badge +3

De nieuwe kaart wordt ongeveer 6 weken voor de verloopdatum opgestuurd. Op kaarten die verlopen kunnen geen nieuwe abonnementen gezet worden. Je had in dit geval het beste het nieuwe abonnement op een nieuwe kaart kunnen zetten. Informeer eerst bij OV-chipkaart of er al een kaart verzonden is, is dat niet het geval neem dan contact met NS. Je kunt vragen het nieuwe abonnement op een nieuwe kaart te zetten. Kan dat niet dan annuleer je het abonnement met gebruikmaking van herroepingsrecht en vraag je het abonnement opnieuw aan op een nieuwe kaart. Je hebt deze dan binnen 5 werkdagen.

Reputatie 7
Badge +3

Voor een kaart die 1 juli 2019 verliep had ik de nieuwe kaart zo ergens half mei in huis. De brief van OV-chipkaart was gedateerd op 14 mei, ik weet nog dat de envelop op een vrijdag op de mat lag, dat moet dan de 17e mei geweest zijn. Reken je met het zelfde aantal weken dan zou het nog 2 weken kunnen duren voor je je nieuwe kaart krijgt. 

Reageer