beantwoord

ov kaart

  • 7 October 2022
  • 5 reacties
  • 78 Bekeken

Ik een heb ov chipkaart maar die verloopt 29/11/22 regelen jullie een nieuwe kaart? Of hoe werkt dat

icon

Beste antwoord door Thom 7 October 2022, 14:01

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

In principe krijgt u ongeveer tien weken van te voren bericht van NS en wordt de kaart gratis vervangen als u een abonnement heeft. Veelal moet u dan een recente pasfoto opladen, zeker  als er geen pasfoto in het bestand van NS zit. Het had er dus al moeten zijn. Neem contact op met Klantenservice. Er is wel wat haast.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Om te zeggen dat er wel wat haast is, is nu ook weer overdreven. Het is nog iets meer dan 7 weken tot de verloopdatum van 29/11, dus TS heeft nog wel enkele weken de tijd. OV-chipkaart zelf stuurt meen ik zo'n 6 a 7 weken voor de verloopdatum een mail dat de kaart verloopt. Mogelijk is de status van de kaart in het OV-chipkaart.nl account nog net niet dat de kaart binnenkort verloopt. Na het aanvragen van de kaartvernieuwing heb je de nieuwe kaart meestal wel binnen een paar dagen tot een week in huis. 

Maar het is wel weer de zoveelste die hier meldt dat de kaartvernieuwing vanuit NS niet goed gaat. 

Reputatie 7
Badge +4

Vandaar: neem het zekere voor het onzekere en handel meteen.Het kan geen kwaad een personeelstekortfoutmarge aan te houden. 😇

Reputatie 7
Badge +3

TS is er in ieder geval op tijd bij, de afgelopen tijd zijn er ook meerdere personen geweest waarvan de kaart intussen al verlopen was en die er dus niet meer mee konden reizen. Die hadden blijkbaar geen account bij OV-chipkaart waaraan die verlopen kaart was toegevoegd want anders zouden ze daarvanuit nog een melding hebben ontvangen dat de kaart binnenkort zou verlopen.

Zelf ben ik nog steeds blij dat mijn kaartvernieuwing een paar jaar geleden wel automatisch was gedaan door NS met een foto die hergebruikt werd (waar ik een aantal jaar daarvoor toestemming had gegeven). Even terug gezocht, verloopdatum 1 juli 2019, kaartvernieuwing automatisch gestart 13 mei en 17 mei nieuwe kaart ontvangen.

 

Badge +3

Als het niet via NS lukt.. dan zelf vernieuwen inderdaad. Die € 7,50 krijg je wel terug.

Reageer