Skip to main content

Mijn ov kaart is blijkbaar verlopen.

ov kaart is op naam en ik heb dal uren en OV-fiets.

ik heb geen bericht gehad om te verlengen!

Ik lees dat er problemen waren bij de OV kaarten administratie!

ik wil graag verlengen!

wat te doen

jos gelauf

kaartnummer: 35280400********

Helaas gaat er vaak iets mis bij de automatische vernieuwing van een OV-chipkaart. U kunt nu uw verlopen kaart zelf vernieuwen door op www.ov-chipkaart.nl onder Direct regelen te kiezen voor “(Bijna) verlopen kaart vernieuwen”. Dat kost 7,50 euro. Deze kosten kunt u later terugvragen bij de klantenservice van NS (via telefoon, chat, Twitter of Facebook).

Ik heb vandaag pas een NS kaart in de bus gekregen (18dec), waarin staat dat ik voor 16dec een nieuwe pasfoto moet uploaden.
Dat heb ik net geprobeerd, maar toen kreeg ik de melding dat ik een nieuwe OV-chipkaart moet aanvragen.

Mijn keuzedagen zijn echter nog geldig tot 6jan.

Hopelijk kan ik die nog opnemen met mijn momentele kaart.

Ik hoor het graag.

Wat is de verloopdatum van de kaart? Dat zal later dan 6 januari zijn. Ik meen dat de datum tot wanneer je bij NS een foto kan uploaden 7 of 8 weken voor de verloopdatum is, dan zou de kaart begin februari verlopen en tot dan is die nog te gebruiken. Als u ook volgend jaar een abonnement met Keuzedagen wil, dan moet u voor die verloopdatum wel zelf kaartvernieuwing aanvragen op de site van OV-chipkaart, dat kan vanaf zo'n 6 weken voor de verloopdatum. Let op dat u echt kaartvernieuwing vanuit de oude kaart aanvraagt, en niet kaartvervanging of “los” een nieuwe kaart. De kosten van €7,50 voor de nieuwe kaart kunt u bovendien bij NS terugvragen, met een NS abonnement heeft u daar recht op.

Reageer