beantwoord

OV Kaart

  • 20 November 2023
  • 6 reacties
  • 134 Bekeken

Ik hebt een NS OV-Chipkaart , Met kaartnr. 3528 **** **** ****

de kaart is geldig tot 10-09-2028 .

De kaart is bedoelt voor reizen in de 2e klas !!

Inmiddels ben 81 jaar , mijn vraag is als volgt : Kan ik met deze kaart ook  1e Klas Reizen ? eventueel met bij betaling ?? Als dat het geval is Hoe, en op welke manier kan ik dat regelen? 

In afwachting : M.M. van Zwam  -Persoonlijke gegevens verwijderd door moderator-

icon

Beste antwoord door Laura NS 20 November 2023, 11:17

Bekijk origineel

6 reacties

Welkom op onze NS Community, M.M. van Zwam. Gaat dit om een Dal Voordeel abonnement? Je kan inderdaad bij je reisinstellingen de eerste klasse instellen. Je betaalt dan het eerste klasse-tarief met waar dat van toepassing is 40% korting op de ritprijs. Hier kun je meer lezen over hoe dat in zijn werking gaat. 

 

Je wisselt van klasse in de NS-app of Mijn NS:

  1. Log in op Mijn NS
  2. Switch naar 1e klas
  3. Geef aan voor welke periode je wilt wisselen: alleen vandaag, onbepaalde tijd of tot een bepaalde datum
  4. Kies ´Bevestigen´

Liever weer in de 2e klas reizen? Dan kun je je klassewissel op dezelfde plek in de NS-app of Mijn NS terugdraaien.

Ik krijg het niet voor elkaar met mijn daluren kaart. Nog op de NS-app, noch inloggend bij mijn NS. Ik word steeds terugverwezen naar de startpagina nadat ik wisselen van klasse heb gekozen. Of kan het alleen bij een automaat? 

GRAAG EEN HELDER STAPPENPLAN. 
 

met vriendelijke groet 

 

rob

Beste Rob,

Als het echt niet lukt dat ga ik ervan uit dat @Laura NS dit voor u oppakt. In het verleden was het voor moderators geen probleem om abonnementen wijzigen. 

Succes en Gr, Tijdvoor 

Reputatie 7
Badge

Ik krijg het niet voor elkaar met mijn daluren kaart. Nog op de NS-app, noch inloggend bij mijn NS. Ik word steeds terugverwezen naar de startpagina nadat ik wisselen van klasse heb gekozen. Of kan het alleen bij een automaat? 

GRAAG EEN HELDER STAPPENPLAN. 
 

met vriendelijke groet 

 

rob

Gaat het hier over een NS Flex abonnement voor gratis of met korting reizen in de daluren, of over een klassiek Dal Voordeel abonnement met reizen op saldo, of mogelijk zelfs nog een oud abonnementen? Dit verschil maakt helaas uit voor het antwoord op uw vraag en aangezien NS geen abonnement heeft dat letterlijk "daluren kaart" heet, kan ik dat niet afleiden uit uw vraag.

Reputatie 7
Badge +3

Ik krijg het niet voor elkaar met mijn daluren kaart. Nog op de NS-app, noch inloggend bij mijn NS. Ik word steeds terugverwezen naar de startpagina nadat ik wisselen van klasse heb gekozen. Of kan het alleen bij een automaat? 

GRAAG EEN HELDER STAPPENPLAN. 
 

met vriendelijke groet 

 

rob

Als het een reizen op saldo kaart is, zal het via de automaat moeten kunnen. Je kunt ook telefonisch, via X, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

Badge +3

Als @Rob1a de optie om van klasse te wisselen ziet (in Mijn NS en de app) dan gaat het om NS Flex, en het ‘daluren’ abonnement zal dan Dal Voordeel zijn.

Na het wisselen van klasse zou het schuifje (op je Startpagina) naar 1e klas moeten verspringen, en vervolgens ontvang je een e-mail.

Zonder NS Flex kan je van klasse wisselen bij een kaartautomaat op het station. Of dat permanent kan (voortaan 1e klas) weet ik niet.

Reageer