beantwoord

ov kaart kids vrij aanvragen mislukt

  • 29 January 2024
  • 20 reacties
  • 457 Bekeken

Hallo,

 

Bij het aanvragen van een ov kaart voor een kids vrij abonnement krijg ik tijdens het betalen een fout melding. Het lukt niet om een kaart te bestellen. De fout melding zegt dat het foto niet goed is, terwijl deze in de vorige stap is goedgekeurd.

Mijn man had dezelfde fout melding. We hebben alle twee de mobile website op ons Android toestel gebruikt

Is er een andere manier om een ov kaart aan te vragen?

Met vriendelijke groet

icon

Beste antwoord door mrfreeze 29 January 2024, 18:45

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi kriepy,

Je zou het op de 'gewone’ website op een pc kunnen proberen: https://www.ns.nl/abonnementen/kids-vrij.html

Hallo,

Wij hebben hier het zelfde probleem. Wanneer wij een foto kiezen en deze is goed gekeurd gaan we door naar de betaling. Die blijft eventjes hangen en zegt daarna vervolgens dat de foto niet gevalideerd kan worden.

Hier op beide telefoons en twee verschillende laptops geprobeerd. Dus ik hoop eigenlijk dat hier even naar gekeken kan worden of er een foutje op de website is?

 

Groetjes Amanda

Reputatie 6
Badge +2

Vaak is het probleem dat de foto te groot is. Deze is dan te verkleinen via het internet. Wellicht lukt dit nog. Zou je dat willen proberen? Mocht dat ook niet lukken, dan ga ik er een melding van maken.

Badge +3

Vaak is het probleem dat de foto te groot is. Deze is dan te verkleinen via het internet.

Om een foto te verkleinen heb je echt het internet niet nodig 😅

In Windows, rechts klikken en Bewerken kiezen, dan klik op Formaat wijzigen en dan opslaan en klaar.

Verkleinen tot 50% is meestal al voldoende en anders nog een keer, of anders maak een selectie en dan Bijsnijden.

Maar daar ligt het volgens mij niet aan, want als je foto goedgekeurd wordt en bij Betalen ineens niet meer voldoet… 🤔

Wat is de foutmelding trouwens? Dat zou iets moeten zijn met ‘geen gezicht herkend’ (komt meestal door bril met dik montuur), ‘onscherp’, ‘schaduw’ of iets anders.

Maar goed, een officiële pasfoto wordt soms al niet geaccepteerd, dus neem gerust een uitsnede uit een vakantiefoto 🤣

Hallo Lorena,

Bedankt voor je reactie! Ik moet je zeggen dat dit het probleem absoluut niet is. We hebben alles al geprobeerd. Het probleem is dat het blijft hangen nadat je wilt betalen (nieuwe ov chip kaart van € 7,50). Hij blijft even hangen en stuurt je dan terug. Je komt nooit op de betalings pagina. Opeens met de melding dat de foto niet goed is. We hebben het al tig keer geprobeerd. Verschillende apparaten en verschillende foto's ook nog. 

 

Zoals de de starter van dit bericht hetzelfde probleem heeft. Zegt mij iets dat er een foutje op de website is. Tenzij het iemand anders wel voor elkaar krijgt? 

 

Ik hoor het graag van je!

 

Groetjes Amanda 

Reputatie 6
Badge +2

Bedankt voor je terugkoppeling, Amanda! Ik ga het doorgeven zodat ze er naar kunnen kijken.

Goede avond,

Hier hetzelfde probleem. Ook op meerdere apparaten geprobeerd, foto's verkleind maar blijft hetzelfde.

Groeten Mark

Bedankt voor je terugkoppeling, Amanda! Ik ga het doorgeven zodat ze er naar kunnen kijken.

 

Super bedankt Lorena! 

 

Badge +3

Na het uploaden van je foto ga je naar stap 2 Controleren (van je gegevens). De foto is dan in orde dus waarom je daarna niet door kunt naar Betalen is mij ook een raadsel.

Ik heb hetzelfde probleem, na goedkeuren foto word je doorgestuurd naar betalen en dat kan vervolgens niet omdat er ‘een fout is in het valideren van de foto’ maar die is de stap ervoor goedgekeurd. Via andere bank selecteren dan wel kleinere foto ook geen mogelijkheden. Ik hoor graag hoe ik een kids vrij abonnement kan aanvragen, aangezien ik nu een kaartje voor mijn 4-jarige moet kopen. Groet, Mendy

Ik heb hetzelfde probleem, ook al verschillende browsers geprobeerd en verschillende foto's.

Ik hoor graag hoe ik nu een ov-chipkaart en kids vrij abonnement kan aanvragen voor mijn zoon.

Groeten, Daphne 

Reputatie 7
Badge +3

Geprobeerd het pixelformaat te verkleinen?

Helaas ook dan geen succes

Reputatie 7
Badge +3

Helaas ook dan geen succes

Dan zal het toch een ict probleem van NS zijn, ben ik bang.

Een work around is om eerst de kaart te bestellen via de website van de OV-chipkaart. Na ontvangst kan je dan via ons het Kids Vrij abonnement bestellen.

Is hier al een oplossing  uit voort gekomen? Wij ervaren exact dezelfde problemen.

Reputatie 7
Badge +3

Is hier al een oplossing  uit voort gekomen? Wij ervaren exact dezelfde problemen.

De enige oplossing is op dit moment die@Erryt NS hierboven aangeeft.

Hoi, hier ook hetzelfde probleem. Kan op geen enkele manier en kaart aanvragen steeds die foutmelding bij betalen. 

Reputatie 7
Badge +3

Hoi reizen7,

Hier ook dezelfde workaround:
Een work around is om eerst de kaart te bestellen via de website van de OV-chipkaart. Na ontvangst kan je dan via ons het Kids Vrij abonnement bestellen.

Voor ons bleek het te gaan dat het type bestand niet werd geaccepteerd. Wij hadden foto’s op iPhone apparaten en dat is geen jpeg bestand, omzetten hielp. Via ov chipkaart aanvragen zie je wél een lijst van de eisen waar het aan moet voldoen

Reageer