beantwoord

Ov verloopt, fietsenstalling jaarabbonement

  • 15 January 2024
  • 3 reacties
  • 48 Bekeken

Hoi,

Mijn persoonlijke ov-kaart verloopt binnen een maand. Hier staat een NS jaar-abonnement op voor de fietsenstalling. Krijg ik automatisch een nieuwe vanuit NS of niet?

Heb bericht gehad van OV-chipkaart dat de kaart bijna verloopt, weet nu niet of ik zelf moet handelen of dat dit al geregeld word. 

Iemand antwoord? bedankt. 

icon

Beste antwoord door Robert B 15 January 2024, 18:09

Bekijk origineel

3 reacties

Welkom op onze NS Community brigit01. Je dient zelf via OV-chipkaart een kaartvernieuwing te verzorgen. :) Alleen bij betaalde NS-abonnementen wordt de kaart door oNS verzorgd.

Badge +3

Welkom op onze NS Community brigit01. Je dient zelf via OV-chipkaart een kaartvernieuwing te verzorgen. :) Alleen bij betaalde NS-abonnementen wordt de kaart door oNS verzorgd.

Bij een vernieuwing via OV-chipkaart kan je de kosten (€ 7,50) wel claimen bij de NS, want een stallingsabonnement is natuurlijk ook een betaald NS-abonnement.

Vorige week ook gewoon vergoeding gekregen voor vernieuwing van een kaart die al een tijdje op Flex Basis stond. Had voor de zekerheid even Weekend Voordeel (€ 2,20) aangezet, dus dat kan je ook nog doen.

Als het goed is krijgt de NS van OV-chipkaart een melding van de kaartvernieuwing, zetten ze de nieuwe kaart in Mijn NS en koppelen ze je stallingsabonnement aan de nieuwe kaart, en anders kan dat via de Klantenservice.

Zorg dat je (zolang de oude nog geldig is) beide kaarten bij je hebt, want een stallingsabonnement kan volgens mij maar aan één kaart gekoppeld zijn (en staat niet als product op de kaart zelf).

Thanks Robert B, ik las het te snel en interpreteerde stalling op rekening. My bad!

Reageer