Hallo Mulder2511 en welkom bij de NS Community,
Wat vreemd dat je geen vervangende OV-chipkaart kan aanvragen. Zover als mijn informatie actueel is kan je altijd de kaart laten deblokkeren en alsnog een vervangende kaart aanvragen. Heb je hierover al contact gehad met de klantenservice van de OV-chipkaart (0900-0980)?
Waarom zou je 'm eerst moeten deblokkeren? Dat is toch helemaal niet logisch? Dan kan er alsnog misbruik van gemaakt worden. Volgens mij moet je een geblokkeerde kaart gewoon kunnen vervangen.
Bij de klantenservice van OV chipkaart zeiden ze dat ik geen vervangende kaart meer kon aanvragen. Dus blijkbaar heb je die optie alleen meteen als je hem blokkeert, doe je dat niet heb je pech.
Wat voor melding krijg je als je online zelf je kaart laat vervangen?
Dat mijn kaart beëindigd is dus ik kan er niks kiezen.
Dan kan je het beste onze klantenservice benaderen om tot een oplossing te komen. Dat kan zijn door een melding aan onze it-afdeling of door de korting maandelijks op verzoek in mindering te krijgen. Dat laatste is wel zeer onwenselijk aangezien je dan maandelijks contact met ons dient op te nemen.
Wat vreemd dat je geen vervangende OV-chipkaart kan aanvragen. Zover als mijn informatie actueel is kan je altijd de kaart laten deblokkeren en alsnog een vervangende kaart aanvragen. Heb je hierover al contact gehad met de klantenservice van de OV-chipkaart (0900-0980)?
Een eenmaal geblokkeerde kaart kan je niet deblokkeren (zoals bij een bankpas meestal wel kan).
En ja, het is krom dat je een geblokkeerde kaart niet later kunt vervangen (duplicaat voor €11), maar je dus een nieuwe (€ 7,50) moet aanvragen. Zit je dus wel met het probleem van je abonnement(en).