beantwoord

OV verloren met flex daluren 40%, geen vervangende kaart aangevraagd.

  • 22 September 2023
  • 7 reacties
  • 92 Bekeken

Hi allemaal,

Ik ben net afgestudeerd en had het gratis fles daluren 40% korting abonnement op mijn ov kaart gezet. Nu ben ik helaas mijn OV verloren en heb ik uit paniek mn ov geblokkeerd en niet direct een vervangende kaart aangevraagd omdat ik onderweg was. Achteraf bleek dat ik geen vervangende kaart meer kon aanvragen omdat mn oude geblokkeerd was dus werd ik gedwongen om een nieuwe ov kaart aan te schaffen zonder dat mijn abonnement werd overgezet. Maar nu lukt het mij niet meer om dat gratis 40% korting in de daluren op mijn nieuwe OV te zetten en de klantenservice zegt dat zij dat ook niet kunnen doen. Dus moet ik nu gewoon het hele jaar de volle prijs betalen omdat ik mijn ov ben verloren? 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 22 September 2023, 11:25

Bekijk origineel

7 reacties

Hallo Mulder2511 en welkom bij de NS Community,


Wat vreemd dat je geen vervangende OV-chipkaart kan aanvragen. Zover als mijn informatie actueel is kan je altijd de kaart laten deblokkeren en alsnog een vervangende kaart aanvragen. Heb je hierover al contact gehad met de klantenservice van de OV-chipkaart (0900-0980)?

Reputatie 7
Badge +3

Waarom zou je 'm eerst moeten deblokkeren? Dat is toch helemaal niet logisch? Dan kan er alsnog misbruik van gemaakt worden. Volgens mij moet je een geblokkeerde kaart gewoon kunnen vervangen.

Bij de klantenservice van OV chipkaart zeiden ze dat ik geen vervangende kaart meer kon aanvragen. Dus blijkbaar heb je die optie alleen meteen als je hem blokkeert, doe je dat niet heb je pech.

Wat voor melding krijg je als je online zelf je kaart laat vervangen?

Dat mijn kaart beëindigd is dus ik kan er niks kiezen.

Dan kan je het beste onze klantenservice benaderen om tot een oplossing te komen. Dat kan zijn door een melding aan onze it-afdeling of door de korting maandelijks op verzoek in mindering te krijgen. Dat laatste is wel zeer onwenselijk aangezien je dan maandelijks contact met ons dient op te nemen.

Badge +3

Wat vreemd dat je geen vervangende OV-chipkaart kan aanvragen. Zover als mijn informatie actueel is kan je altijd de kaart laten deblokkeren en alsnog een vervangende kaart aanvragen. Heb je hierover al contact gehad met de klantenservice van de OV-chipkaart (0900-0980)?

Een eenmaal geblokkeerde kaart kan je niet deblokkeren (zoals bij een bankpas meestal wel kan).

En ja, het is krom dat je een geblokkeerde kaart niet later kunt vervangen (duplicaat voor €11), maar je dus een nieuwe (€ 7,50) moet aanvragen. Zit je dus wel met het probleem van je abonnement(en).

Reageer