beantwoord

Overgang naar nieuwe OV Chipkaart

  • 23 September 2023
  • 3 reacties
  • 122 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

In oktober verloopt mijn oude OV chipkaart. Ik heb vorige week mijn produkten van de oude kaart zoals een Flex dal vrij kaart beeindigd. (Kaart knip ik door middel, wil geen extra kaart) Ik heb een nieuwe kaart ontvangen en vanochtend de Flexdal abbonement erop gezet. De NS heeft ongevraagd op de oude kaartook het produkt gezet. Kan de NS dat produkt van de oude kaart afhalen en geen ongevraagde akties doen. Een nieuwe OV chipkaart (Paspoorten gaan 10 jaar mee, NS produkten niet( was al duur genoeg, zit niet te wachten op 2x abbonementskosten.

Zeger

icon

Beste antwoord door MoDe 23 September 2023, 22:16

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je een NS abonnement hebt, krijg je een gratis nieuwe kaart als deze verloopt. Je had jouw abonnement niet hoeven op te zeggen en zelf een nieuwe aan te schaffen, maar wachten op een nieuwe kaart.

Als er nog een abonnement op de oude kaart staat, heb je deze blijkbaar niet bij een automaat van de kaart gehaald. Je kunt dit tot 30 dagen na opzegging doen. Bij flex wordt het abonnement na opzeggen omgezet naar basis. Je hebt dan geen kosten. Is het langer dan 30 dagen geleden dan zul je het abonnement opnieuw moeten opzeggen.

Badge +3

Goh, toevallig zojuist gedaan bij de AH.

Kaart op naam van T. Est met Flex Dal Voordeel, besteld via een buitenlandse IBAN (met iDeal) om te kijken of dat wel werkte. Ja dus 🤣

Nu dus een reserve kaart met niets er op (nou ja, mijn foto en de naam T. Est) dus even doormidden knippen dan maar.

Flex was natuurlijk per datum opzegging/herroeping al meteen op Basis gezet, dus als ik niets gedaan had verder ook geen probleem (behalve elke maand een nulfactuur in Mijn NS, zonder notificatie per e-mail). 😴 

En QED… (dank je wel NS maar wist ik al) de bevestiging

Waarom iemand ooit € 7,50 zou moeten betalen voor een (persoonlijke of anonieme) ov-chipkaart ontgaat mij dus totaal.

Nou ja, behalve voor eentje met Kids Vrij dus… 

Snapt u het nog? 🤣

Reputatie 7
Badge +3

Goh, toevallig zojuist gedaan bij de AH.

Kaart op naam van T. Est met Flex Dal Voordeel, besteld via een buitenlandse IBAN (met iDeal) om te kijken of dat wel werkte. Ja dus 🤣

Nu dus een reserve kaart met niets er op (nou ja, mijn foto en de naam T. Est) dus even doormidden knippen dan maar.

Flex was natuurlijk per datum opzegging/herroeping al meteen op Basis gezet, dus als ik niets gedaan had verder ook geen probleem (behalve elke maand een nulfactuur in Mijn NS, zonder notificatie per e-mail). 😴 

En QED… (dank je wel NS maar wist ik al) de bevestiging

Waarom iemand ooit € 7,50 zou moeten betalen voor een (persoonlijke of anonieme) ov-chipkaart ontgaat mij dus totaal.

Nou ja, behalve voor eentje met Kids Vrij dus… 

Snapt u het nog? 🤣

Alleen NS geeft gratis ov-chipkaarten voor abonnementen vanaf dal voordeel. Bij alle andere vervoerders en bij SRP, kidsvrij, ov-fiets moet je deze zelf kopen. Bij flex basis en flex weekend voordeel kun je ook een gratis kaart krijgen maar betaal je €10 administratiekosten.

Reageer