Mij aangemeld voor OVpay. In de tussentijd een nieuwe betaalpas van Rabo ontvangen, op zelfde rekeningnummer maar met ander pasnummer. De poortjes weigeren mijn kaart bij het inchecken. Zou dit gerepareerd kunnen worden?
Ja, dat is, maar dit zou wel een erg lullige bug zijn. Ik zou liever zijn begonnen met eat your own dog food: medewerkers. Laat het projectteam en alles daar omheen ermee reizen, eventueel met correctie van de betalingen achteraf. Loes is gelukkig van het soort dat interesse heeft in de materie en kijkt en zoekt verder dan haar neus lang is, maar je kunt ook pech hebben …
Op Twitter is er al een melding van iemand die een uvb heeft gehad.
Het was te verwachten idd
En terecht. Het zogenaamd beste antwoord is het dat vaak helemaal niet.
Het heet dan ook het beste antwoord, niet het enige juiste antwoord. Het kan misschien wel van alle antwoorden die gegeven zijn het beste antwoord zijn (bij gebrek aan beter). En soms is een antwoord wel juist, maar lost het het probleem van de vraagsteller niet op, omdat het bv heel complex is of dat een bepaalde werkwijze een keuze is van NS.
Goed om te lezen dat er UVB's uit worden geschreven en dat er conducteurs zijn die bereid zijn de deelnemers aan te pakken. Hopelijk worden de UVB's snel omgezet in processen verbaal en wordt er vervolging ingesteld door het OM. En bij het niet betalen van de boetes kun je dan met kerst van je bed worden gelicht door de parketpolitie om je welverdiende straf uit te zitten
Goed om te lezen dat er UVB's uit worden geschreven en dat er conducteurs zijn die bereid zijn de deelnemers aan te pakken. Hopelijk worden de UVB's snel omgezet in processen verbaal en wordt er vervolging ingesteld door het OM. En bij het niet betalen van de boetes kun je dan met kerst van je bed worden gelicht door de parketpolitie om je welverdiende straf uit te zitten
Lees je dit topic nu serieus niet, of ben je echt keihard aan het trollen,
Zeg het maar!
Lolletje moet kunnen, ik kan hem wel waarderen
Maar vanaf weer werkt “Ovpay” wel? Is dit een volgend drama? Of is de oplossing simpel? Wanneer is het Ovpay een succes?
Ik had net een soortgelijk probleem op Amsterdam CS. de poortjes in de westelijke tunnel (zowel IJ- als centrumzijde) doen het niet met OVPay, erg handig als je van de pont af komt. De poortjes in de middentunnel deden het gelukkig wel.
Wel staat ook op de poortjes in de westtunnel een NFC logo wat erop wijst dat ze wel zouden moeten werken. één paar poortjes in de rij aan de IJ-zijde werd zelfs gebruikt voor het aanmelden voor OVPay, dus merkwaardig dat die het niet meer doet.
Wat gebeurt er dan precies als je incheckt in de Westtunnel?
ik probeerde in te checken met m'n telefoon via NFC met Google Pay, en pasjes heb ik in een losse portemonnee zitten, dus het zal geen interferentie van een ander pasje geweest zijn.
Behalve de poortjes in de westtunnel werkt OVPay in mijn ervaring overigens goed. Ik heb nog geen controle gehad door een conducteur dus geen idee of het aan hun kant ook goed gaat, maar ik kan mijn reishistorie inzien en de afgeschreven bedragen kloppen ook tot dusver. Als er binnenkort ook nog een mogelijkheid bij komt om abbonnementen aan een Google Pay pas te koppelen ga ik volledig over naar reizen met smartphone en/of betaalpas.
Ik had net een soortgelijk probleem op Amsterdam CS. de poortjes in de westelijke tunnel (zowel IJ- als centrumzijde) doen het niet met OVPay, erg handig als je van de pont af komt. De poortjes in de middentunnel deden het gelukkig wel.
Wel staat ook op de poortjes in de westtunnel een NFC logo wat erop wijst dat ze wel zouden moeten werken. één paar poortjes in de rij aan de IJ-zijde werd zelfs gebruikt voor het aanmelden voor OVPay, dus merkwaardig dat die het niet meer doet.
Wat gebeurt er dan precies als je incheckt in de Westtunnel?
ik probeerde in te checken met m'n telefoon via NFC met Google Pay, en pasjes heb ik in een losse portemonnee zitten, dus het zal geen interferentie van een ander pasje geweest zijn.
Behalve de poortjes in de westtunnel werkt OVPay in mijn ervaring overigens goed. Ik heb nog geen controle gehad door een conducteur dus geen idee of het aan hun kant ook goed gaat, maar ik kan mijn reishistorie inzien en de afgeschreven bedragen kloppen ook tot dusver. Als er binnenkort ook nog een mogelijkheid bij komt om abbonnementen aan een Google Pay pas te koppelen ga ik volledig over naar reizen met smartphone en/of betaalpas.
Zou het aan de dataverbinding kunnen liggen?
Ik heb pas nog met mijn watch iets betaald terwijl mijn telefoon vele meters buiten bereik lag.
Ik weet wel bij Google Pay dat je een eventuele cover voor je telefoon open moet klappen, en je scherm aan hebben staan. Anders krijg je de melding dat je een chipkaart aan moet bieden.
Er lijkt recent iets gewijzigd te zijn. Waar de poortjes in de westtunnel eergisteren nog aangaven dat het betaalmiddel niet geschikt was, deden ze het vandaag wel. En in één keer. Fijn om te zien dat het opgelost is.
Nu hopen dat het ook opgelost blijft. Ik zal voorlopig de poortjes in de westtunnel blijven gebruiken om te zien hoe het gaat.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.