Papieren kaartje wordt vanaf 9 juli vervangen door de eenmalige chipkaart



Toon eerste bericht

134 reacties

ik heb nog een tientallen papier treinkaarten liggen. Hoe krijg ik geld terug?
Zijn ze ongedateerd, Frede? En staat er ook op tot wanneer je deze kaartjes kunt gebruiken? De papieren kaartjes zijn niet meer verkrijgbaar, maar als je ze nog hebt kun je ze gewoon gebruiken.
Reputatie 4
Badge
NS does not hire dead people I guess, therefore Stephan cannot be dead while posting on this forum.

If you wanted to complain about the usefulness of introducing a digital payment system in public transport you are many, many years too late. So, please keep posting wrongs within the OV-chipkaart system so they can be solved, but do not rant that you don't want to buy an OV-chipkaart for one and a half euros per year and want to keep living in the past. It's just not going to happen.
Er is dan ook daadwerkelijk niks aan de hand.
Ja rimpelloos

Dat op sommige stations de wegwerpchipkaarten op waren was rimpelloos
dat een hoop mensen de pest er in hebben en dat er zo veel klachten zijn is niet rimpelloos ns heeft er gewoon schijt aan!
Reputatie 1
verwijderd



ns steekt graag kop in het zand!
gewoon doen als of er niks aan de hand is !

http://nos.nl/artikel/675160-rimpelloze-overgang-treinkaartje.html


Maatschapij voor Beter OV heeft FORSE kritiek, de ANWB verzamelt ook klachten, Rover heeft open brief aan de N.S. gestuurd en vandaag in Metro staat op pagina 2 een lijst van problemen.

Dit is net als de introductie van de Fyra en de oude Beneluxtrein die kost wat kost moest worden afgeschaft...
Er is veel lawaai nodig uit de samenleving voor de Pravda persberichten stilletjes weer verdwijnen...

Maar laten we vooral de reiziger van "dienst blijven" met dit slechte chip product!
Er is dan ook daadwerkelijk niks aan de hand.

Nee hoor.......wachttijden van 2,5 uur zijn heel normaal...En het systeem hapert om de haverklap, dat noemt NS rimpelloos....

Bij de servicebalies van NS lijkt de overgang van het papieren treinkaartje naar de eenmalige ov-chipkaart een stuk minder soepel te verlopen dan bij de automaten. Bij servicepersoneel loopt de werkdruk op de stations op, zo blijkt uit klachten die bij FNV Spoor binnenkomen. De vakbond heeft zich per brief bij NS-directeur Timo Huges beklaagd over de situatie.

Het baliepersoneel moet met een nieuw systeem meer handelingen verrichten. Onder meer voor de nieuwe eenmalige ov-chipkaartjes, die ondertussen nog eens ‘supertraag’ worden uitgeprint. Daarnaast hapert het systeem frequent. Er zouden ook te weinig krachten zijn om de vele, vooral incidentele en oudere reizigers met vragen snel te kunnen helpen.

De problemen doen zich voor bij stations in het hele land, reageert vakbondbestuurder Veronika Teunissen. “Vooral in steden met veel toeristen en dagjesmensen ontstaan enorme wachtrijen voor het loket. Op Amsterdam Centraal kunnen mensen bij de balie van NS Internationaal wel tweeënhalf uur in de rij staan, bij binnenlandse reizen soms een uur.”
Die lange wachttijden komen door het vakantieseizoen, dat heeft verder niks met de OV-chipkaart te maken.
Als die mensen niet zo eigenwijs waren om geen OV-chipkaart aan te schaffen hadden ze ook niet in de rij hoeven te gaan staan.
Dus de lange wachtrijen komen niet door de OV chipkaart maar door de mensen die hem aan willen schaffen ?

Als je begrijpend kan lezen, lees je dat de lange wachtrijen vooral komen door de storingen in het nieuwe systeem en de trage snelheid van de printers...

En dat is toch vooral de schuld van NS zelf, die een nieuw computersysteem net zo goed kan implementeren als de OV chipkaart zelf blijkbaar. Andere bedrijven testen zoiets goed.
En het personeel snapt er zelf ook niets van

Sommige baliemedewerkers noemen de training ‘een lachertje’ en stellen dat er door inhuur van tijdelijke krachten en studenten te weinig goed opgeleid personeel beschikbaar is
Ik baseerde met op dit bericht in Metro:

"NS laat weten ‘verrast’ te zijn door de klachten van FNV. Een woordvoerder benadrukt dat de overgang op de eenmalige chipkaart goed is verlopen, ‘onder meer door de kundige voorlichting aan klanten door de balie- en andere medewerkers’. De directie zegt ‘graag’ in overleg te treden met de vakbond. De drukte op stations als Amsterdam zou normaal zijn voor de tijd van het jaar."

(zie: http://www.metronieuws.nl/meer-metro/baliestress-op-station-levert-lange-rijen-op/SrZngn!1sI2fdtHpbqF6/ )

Ik ga ervan uit dat NS hier gewoon netjes de waarheid vertelt.
Ik baseerde met op dit bericht in Metro:

"NS laat weten ‘verrast’ te zijn door de klachten van FNV. Een woordvoerder benadrukt dat de overgang op de eenmalige chipkaart goed is verlopen, ‘onder meer door de kundige voorlichting aan klanten door de balie- en andere medewerkers’. De directie zegt ‘graag’ in overleg te treden met de vakbond. De drukte op stations als Amsterdam zou normaal zijn voor de tijd van het jaar."

(zie: http://www.metronieuws.nl/meer-metro/baliestress-op-station-levert-lange-rijen-op/SrZngn!1sI2fdtHpbqF6/ )

Ik ga ervan uit dat NS hier gewoon netjes de waarheid vertelt.
dan


dan steekje net als de ns je kop in het zand
Reputatie 3
Badge
Ach, de eerste dag waren er 700 klachten over het afschaffen van het papieren treinkaartje bij de Consumentenbond. Ik vermoed nog niet 1% van de reizigers. Lijkt me reuze mee te vallen.
Precies, 99% van de reizigers is dus wel gewoon tevreden met de OV-chipkaart.
Overigens is niemand verplicht om met de trein te reizen...
Kan dit forum ook op slot.
Precies, 99% van de reizigers is dus wel gewoon tevreden met de OV-chipkaart.
Overigens is niemand verplicht om met de trein te reizen...


Ach, toen in 1980 de strippenkaart werd ingevoerd was half Nederland in paniek; "Dat mocht en kon toch niet zomaar gebeuren".
Toen 3 jaar geleden de strippenkaart volledig werd afgeschaft liep half Nederland te hoop omdat de strippenkaart moest blijven.
De geschiedenis lijkt zich te herhalen.
Kan dit forum ook op slot.

Het forum op slot? Waarom? Dat komt er dan op neer dat het forum opgeheven wordt.
Dan niemand meer hopen dat hier iemand een oplossing voor zijn vraag of probleem heeft.
Moderators zonder werk, etc. etc.

Ik vind jouw vraag wel erg rigoureus hoor.
Precies, 99% van de reizigers is dus wel gewoon tevreden met de OV-chipkaart.
Overigens is niemand verplicht om met de trein te reizen...


Ach, toen in 1980 de strippenkaart werd ingevoerd was half Nederland in paniek; "Dat mocht en kon toch niet zomaar gebeuren".
Toen 3 jaar geleden de strippenkaart volledig werd afgeschaft liep half Nederland te hoop omdat de strippenkaart moest blijven.
De geschiedenis lijkt zich te herhalen.


Gek ik kan me niet herinneren dat 9 jaar na invoering van de strippenkaart er iemand nog moeite mee had. Ja het aantal zones, maar dat stempelde de chauffeur wel voor je af.

Wat waren daar de problemen dan mee ?? Verder dan dat de inkt in de stempels af en toe op was...
Waarom kan ik geen eticket met korting kopen?

Daarnaast ben ik benieuwd waarom kom ik via nu.nl te weten over de eticket en word op ns.nl bijna geen woord gerept behalve over chipoplossingen?
Waarom kan ik geen eticket met korting kopen?

Daarnaast ben ik benieuwd waarom kom ik via nu.nl te weten over de eticket en word op ns.nl bijna geen woord gerept behalve over chipoplossingen?


Dat is teveel gemak voor bv samenreizigers. En dan reizen die nog zonder OV chipkaart, wat een doodzonde is.
Station Lelylaan naar Schiphol
enkele reis 2.80

Hoe moet een tourist een kaart kopen.
Amsterdam is een stad waar er veel en veel touristen komen, je wordt niet populaire met hun.

OPlossing mijn zus heeft mijn reserve anonieme chip gebruikt em op Schiphol in een envelope in de postbus terug gestuurd. Is dit hoe het moet anno 2014 ???
De toerist wordt geacht een wegwerpchipkaart te kopen met de gemakknop op de automaten. Dat kost 5 euro voor een enkeltje tussen een willekeurig Amsterdams station en Schiphol of omgekeerd (inclusief wegwerpchipkaarttoeslag).
De toerist wordt geacht een wegwerpchipkaart te kopen met de gemakknop op de automaten. Dat kost 5 euro voor een enkeltje tussen een willekeurig Amsterdams station en Schiphol of omgekeerd (inclusief wegwerpchipkaarttoeslag).

Wat dus een extra toeslag betekent op de extra toeslag van 1 euro....Welkom in Nederland mensen.
Nee, 4 euro is de normale ritprijs Schiphol - Amsterdam C. Van die prijs gaat de gemaksknop uit, ook al is de prijs voor veel van de stations waarvoor dit kaartje geldig is en waar het verkocht wordt lager (maar voor bijvoorbeeld Schiphol - Amsterdam Science Park is de ritprijs iets hoger). Daar komt 1 euro wegwerpchipkaarttoeslag bij.
Ah ok, meende dat hier pas geleden ook ophef over was omdat de prijs hoger was via die knop.

Reageer