Skip to main content

Hallo ,

 

Ik heb een mail ontvangen iv.m het vernieuwen van mijn 5jaar oude ov-chip. Voor het inloggen heb ik het correcte pasnummer en het correcte referentienummer ingevuld maar krijg de foutmelding dat een van de twee of beiden niet correct zijn. Ik heb maar 1 OV-chipkaart dus verwarring is uitgesloten. 

 

Hoe los ik dit op?

Goedemiddag Peter, 

 

Lastig dat het niet lukt! Onze klantenservice zou even met je mee kunnen kijken of (bij een NS abonnement) de kosten van de kaart vergoeden, zodat je je kaart bij OV-chipkaart zelf kan vernieuwen.


Het referentienummer voor de pasfoto link is maar beperkt geldig.

Als je kaart binnen 6 weken verloopt moet je hem zelf vernieuwen via https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-of-beeindigen/wat-te-doen-met-een-bijna-verlopen-kaart.htm en kan je later de € 7,50 voor de nieuwe kaart claimen* bij de NS Klantenservice.

* Daar heb je recht op want anders had NS niet om een nieuwe foto gevraagd.


Ben nu 2 dagen bezig om een pasfoto te uploaden. Eerst werkte de link niet nu alleen maar foutmeldingen dat kaartnr of referentienummer niet geldig is maar dat klopt niet want ik kan met deze gegevens volgens  NS tot 16 mei een pasfoto opsturen.

Waar zit de fout. Is de link niet geldig meer of storing bij NS

Gerrit


Ik heb voor m’n bestaande NS-abonnement een nieuwe digitale pasfoto geüpload via de URL https://www.ns.nl/pasfoto-kaartvernieuwing/ en kreeg bij het uploaden van het pasfoto-bestand steeds een foutmelding over de “local storage” van mijn browser. Uiteindelijk bleek de fout erin te bestaan dat de foto uit teveel pixels bestond: meer dan 768 x 1024 pixels (het bestand was overigens niet te groot: veel kleiner dan de maximale 5 MB). De NS geeft in de mail waarin gevraagd wordt om een nieuwe pasfoto te uploaden enige informatie over de vereisten van de foto, maar deze technische informatie staat niet vermeld. Ook niet op de pagina waarop het pasfoto-bestand dient te worden geüpload. ¡Een gemiste kans! Voor informatie over de technische vereisten waaraan het pasfoto-bestand dient te voldoen, zie: https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/uploaden-van-een-pasfoto.html. Het zou fijn zijn als de NS in de mail en op de upload-pagina een link naar deze webpagina zou plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Arnold

There’s usually a workaround.


Deze probleem had ik ook. Samen met een NS klantenservice medewerker hadden wij ontdenkt waar het probleem zat. Als je de referentienummer kopiert vannuit de email, lukt het niet. Echter moet je de nummer hadmatig invoeren en dan lukt het wel. Doe dit ook voor je ov-chipkaartnummer.

 

Groetjes,

 

Rubiela


Reageer