beantwoord

Pasfoto-kaartvernieuwing

  • 1 August 2023
  • 9 reacties
  • 292 Bekeken

waarom krijg ik geen mail/brief over pasfoto-kaartvernieuwing en mijn vrouw wel??

Beide OV chipkaarten verlopen op 30-9-2023.

Hoe moet ik nu handelen???

icon

Beste antwoord door Robert B 1 August 2023, 19:56

Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Misschien heb je ooit toestemming gegeven voor hergebruik van de foto? Dan zou ik het nog even afwachten, maar als je een week of 4 voor de einddatum nog niets van NS gehoord hebt (dus een nieuwe kaart gekregen hebt) wordt het tijd voor actie.

Je zult dan zelf de kaart moeten vernieuwen via OV-chipkaart, maar de kosten (€ 7,50) kan je van NS terug krijgen. Neem daarover van tevoren even contact op zodat men een aantekening kan maken.

De status van een kaart(vernieuwing) kan je binnen 6 weken voor de einddatum ook zien met een Mijn OV-chip account. Als daar staat ‘verloopt binnenkort’ dan weet je al hoe ver het is, en gaat NS geen nieuwe kaart voor je regelen.

Ik heb een pasfoto geuploaded en een bevestiging gekregen, maar eigenlijk ben ik niet tevreden over de foto. Wil een nieuwe inzenden. Kan dat en hoe moet dat?

Badge +3

Ik heb een pasfoto geuploaded en een bevestiging gekregen, maar eigenlijk ben ik niet tevreden over de foto. Wil een nieuwe inzenden. Kan dat en hoe moet dat?

Dat zal niet meer lukken, het hele proces is geautomatiseerd. Maar waarom zou je je druk maken om een slechte foto? Het is maar een ov-chipkaart en geen visitekaartje, dus niemand gaat die foto aandachtig bekijken.

Mocht je echt een andere willen, dan kan je een nieuwe kaart bestellen bij OV-chipkaart voor € 7,50 of als je je abonnement(en) op de nieuwe kaart wilt hebben, een kaartvervanging aanvragen voor € 11,00

Reputatie 7
Badge +3

Als je een abonnement heb kun je ook hetzelfde abonnement op een gratis nieuwe kaart bestellen en op de ingangsdatum van het nieuwe abonnement je oude abonnement stopzetten en van de kaart verwijderen. 

Oop 28 oktober aanstaande verloopt mijn OV-chipkaart. Wat moet ijk doem deze gewoon door te laten lopen? Er staat vermeld dat de kaart na 28 oktober niet meer geldig is.

 

Met vriendelijke groet,

Ineke

Reputatie 7
Badge +3

Oop 28 oktober aanstaande verloopt mijn OV-chipkaart. Wat moet ijk doem deze gewoon door te laten lopen? Er staat vermeld dat de kaart na 28 oktober niet meer geldig is.

 

Met vriendelijke groet,

Ineke

De kaart zou automatisch vervangen worden als je een NS abonnement hebt. Wanneer je een account hebt bij OV-chipkaart kun je daar volgen of er kaartvernieuwing wordt ingezet. Wordt er geen kaartvernieuwing ingezet, dan kun je een paar weken voor verlopen zelf een nieuwe kaart aanvragen bij www.ov-chipkaart.nl en de kosten declareren.

Heb je geen NS abonnement dan zul je zelf kaartvernieuwing moeten aanvragen.

Ik kreeg een vraag van jullie om mijn pasfoto te vernieuwen binnen.

De mail bevat geen link. (mail van 6 maart 2024)  Na zoeken in de community vond ik een link maar mijn kaartnummer en persoonlijke referentienummer werken daar weer niet. Ben nu een uur bezig en wordt hier niet blij van.

Reputatie 7
Badge +3

Ik kreeg een vraag van jullie om mijn pasfoto te vernieuwen binnen.

De mail bevat geen link. (mail van 6 maart 2024)  Na zoeken in de community vond ik een link maar mijn kaartnummer en persoonlijke referentienummer werken daar weer niet. Ben nu een uur bezig en wordt hier niet blij van.

Neem telefonisch, via chat, X of Facebook contact op met NS klantenservice.

Goedemiddag,

Het is inderdaad zo dat er een foutieve link is verstuurd. Later vandaag of morgen ontvangt iedereen die een foute link heeft gehad een e-mail met toelichting. Zodra de oplossing gevonden is komt er ook naar iedereen een nieuwe mail met correcte link. 
Excuses voor het ongemak

Reageer