beantwoord

persoonlijke ov-chipkaart

  • 20 February 2024
  • 3 reacties
  • 69 Bekeken

Bij bestelling abbonnement met persoonlijke OV-chipkaart moet ik adresgegevens invullen, ik woon zelf echter in het buitenland, vul derhalve adres van mijn ouders in waar we verblijven, staat het adres ook op de OV-chipkaart vermeld?

Zie dat samenreiskorting, laat ik zeggen lastig gemaakt wordt, kan ik online, voor tijdens ons verblijf een Persoonlijke OV-Chipkaart met Dal voordeel voor mijn Indonesische vrouw aanvragen, ook met adresgegevens van mijn ouders waar we, zoals gezegd verblijven?

icon

Beste antwoord door MoDe 20 February 2024, 13:54

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt de adres gegevens van jouw ouders invullen. Een kaart is gratis bij een abonnement als je die tegelijk bij NS aanvraagt. Daar heb je echter een Nederlandse bank rekening voor nodig. Misschien mag je die van jouw ouders gebruiken?

Dank, we zijn een paar weken in Nederland, als ik voor mijn vrouw ook een persoonlijke OV-kaart met Dal Voordeel aan kan vragen scheelt dat een hoop gedoe met de sinds gisteren benodigde code voor samenreiskorting. We gebruiken daarbij dan idd de rekening van mijn ouders

Reputatie 3

Het adres staat niet op de OV chipkaart vermeld. NS heeft dit enkel nodig omdat Nederland 8,1 miljoen huizen heeft.

Reageer