beantwoord

Persoonlijke OV-chipkaart - geen nederlandse bankaccount

  • 7 September 2022
  • 2 reacties
  • 321 Bekeken

Dag iedereen, 

Ik ben Marie uit België en zal dit academisch jaar aan Radboud Universiteit (Nijmegen) studeren. Het is mogelijk dat ik af en toe in Nederland voor mijn studies of persoonlijke reden zal reizen. Daarom denk ik dat een NS Dal Vordeel abonnement interessant kan zijn. Dit betekent dus dat ik een persoonlijke ov-chipkaart nodig heb. Het is op de website van ov-chipkaart.nl geschreven “Koop je een abonnement bij NS? Dan krijg je er gratis een persoonlijke OV-chipkaart bij. Je hoeft dan niet eerst een OV-chipkaart te bestellen via deze website.” Ik heb het dus geprobeerd maar het werkt niet en is blijkbaar niet mogelijk om te doen… Ik heb ook geprobeerd om een persoonlijke chipkaart via ovchipkaart.nl te kopen maar ik heb geen nederlandse bankaccount en kan dus ook geen kaart kopen… Er is wel de mogelijkheid om via Paypal te betalen als men een adres in België heeft, maar het is niet de bedoeling dat de ov-chipkaart naar België wordt gestuurd, want ik heb het hier in Nederland nodig…

Zou iemand mij eventueel kunnen helpen? Er is gewoon te veel informatie en ik kan mijn hoofd er niet bij houden.

icon

Beste antwoord door Robert B 7 September 2022, 19:15

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge

Wat lukt er niet bij het bestellen via NS? En als je de ov chipkaart in Nederland wilt ontvangen en hier woont als je hem gebruikt, kun je dan niet je Nederlandse adres opgeven?

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Er is op Nijmegen een OV Servicewinkel waar je wel een abonnement zou kunnen aanschaffen, maar dan moet je wel al een persoonlijke ov-chipkaart hebben.

Deze kan je inderdaad bestellen via ov-chipkaart.nl (PayPal betaling) maar dan wordt de kaart naar België gestuurd en dat wil je dus niet.

Wat je het beste kunt doen is een (gratis) Revolut rekening aanmaken, want die ondersteunen iDeal en dan kan je de kaart + abonnement gewoon via NS bestellen op een Nederlands adres.

Voorwaarde voor Revolut is natuurlijk dat je een Belgisch +32 nummer en een smartphone hebt. Vul daar je Belgische adres in (bijv. van je ouders of waar je ingeschreven bent).

Bij de NS gegevens gebruik je een Nederlands adres waar de kaart heen moet, en bij het telefoonnummer kan je 0100000000 of een 06 nummer van een bekende invullen (of een ander NL nummer), men gaat je toch niet bellen.

Reageer