probleem

  • 17 July 2022
  • 9 reacties
  • 204 Bekeken

Hey hoi gisteren had ik kaart waar ik al lang mee rijs nu het volgende word ik er uit gezet door iemand hun omdat zo hoog en laag wisten tot 4 uur kun je er mee reizen das niet waar dan kun je niet meer inchecken enzo maar je mag je reis nog af maken enzo hier door ben ik dus ben geld voor vandaag kwijt voor  zo 

 

 

 

 


9 reacties

Hey hoi gisteren had ik kaart waar ik al lang mee rijs nu het volgende word ik er uit gezet door iemand hun omdat zo hoog en laag wisten tot 4 uur kun je er mee reizen das niet waar dan kun je niet meer inchecken enzo maar je mag je reis nog af maken enzo hier door ben ik dus ben geld voor vandaag kwijt voor  zo 

Dat geldt als u met een OV- chipkaart reist maar niet met een eticket want daar kunt niet mee inchecken.

Reputatie 7
Badge +3

Je hebt hashtag e-ticket toegevoegd, begrijp ik goed dat je met een e-ticket reisde die alleen in de dal-uren geldig was? Daarmee mag je in de spits niet in de trein zijn. Het is terecht dat je de trein uit moest. Extra kosten zijn dan ook voor jouw eigen rekening.

Reputatie 7
Badge +4

U had een bekeuring van 50 euro kunnen krijgen en die was terecht geweest als u reisde met een e-ticket die niet geldig is na vier uur. De meeste e-tickets zijn niet geldig en zeker het jongerenticket niet. Het staat er duidelijk op.

Badge +3

Ik weet niet beter of je mag in een nachttrein die vóór 4.00 uur vertrekt je reis gewoon afmaken met een vervoerbewijs dat geldig was tot 4.00 uur, ook als dat een e-ticket is. Dit kan ik niet meer vinden op de website van NS, maar dit bericht in het archief van ruim 8 jaar geleden bevestigt dat deze informatie in het verleden wel op de site stond.

Nu kan het best zijn dat ook dit inmiddels is gewijzigd, maar dan is het alsnog niet zo gek dat iemand daar niet van op de hoogte is. Dat ben ik dan immers ook niet.

Reputatie 7
Badge +4

Er werd niet gesproken over de nachttrein. In de nachttrein mag je je reis afmaken als je voor vier uur ‘nachts ingecheckt met een ov-chipkaart bent, maar dat is niet zo bij een e-ticket, waarbij geen controleerbare incheck plaatsvindt.

Het is wel zo als jij het niet weet, het niet verwacht kan worden van anderen, @Tochjo 😁

Badge +3

Er werd niet gesproken over de nachttrein.

Dat leid ik af uit “tot 4 uur kun je er mee reizen das niet waar dan kun je niet meer inchecken enzo maar je mag je reis nog af maken“: kennelijk is een reis voor 4.00 uur begonnen die nog wordt afgemaakt.
 

In de nachttrein mag je je reis afmaken als je voor vier uur ‘nachts ingecheckt met een ov-chipkaart bent, maar dat is niet zo bij een e-ticket, waarbij geen controleerbare incheck plaatsvindt.

Ik geloof meteen dat dat nu de regel is, maar in het verleden werd dat onderscheid niet gemaakt. Inmiddels heb ik de oude pagina op de website van NS uit 2014 gevonden en daar wordt slechts gesproken over “uw vervoerbewijs van de vorige dag”. Zoals gezegd dacht ook ik dat dat nog altijd de regel was.

  

Het is wel zo als jij het niet weet, het niet verwacht kan worden van anderen, @Tochjo 😁

😎

Badge +3

De vraag is natuurlijk om wat voor e-ticket het gaat bij “gisteren had ik kaart waar ik al lang mee rijs”.

En of het ging om 04:00 uur (‘s nachts) of om 16:00 (vrijdagmiddag)? Maar ja, gisteren was natuurlijk zaterdag.

Ik zie niet in waarom je met een (voltarief of Samenreiskorting) e-ticket een rit wel zou mogen afmaken na 04:00, maar met een Jongeren Dagkaart niet.

Reputatie 7
Badge +3

De vraag is natuurlijk om wat voor e-ticket het gaat bij “gisteren had ik kaart waar ik al lang mee rijs”.

En of het ging om 04:00 uur (‘s nachts) of om 16:00 (vrijdagmiddag)? Maar ja, gisteren was natuurlijk zaterdag.

Ik zie niet in waarom je met een (voltarief of Samenreiskorting) e-ticket een rit wel zou mogen afmaken na 04:00, maar met een Jongeren Dagkaart niet.

De vraag is of je tegenwoordig met e-ticket de rit mag afmaken na 4.00 uur. Misschien kan een moderator daar uitsluitsel over geven?

De vraag is of je tegenwoordig met e-ticket de rit mag afmaken na 4.00 uur. Misschien kan een moderator daar uitsluitsel over geven?

😵 Die vraag heb ik nog nooit gehad!

Officieel gezien denk ik niet. Het is een e-ticket, en die registreren niks. Dus we kunnen ook niet controleren of er eerder dan 4 uur is 'ingecheckt’. Dus dan reis je officieel een dag te laat met je e-ticket.

Reageer