Reis op andere OV-chipkaart zetten? | NS Community
beantwoord

Reis op andere OV-chipkaart zetten?

  • 8 May 2023
  • 8 reacties
  • 168 Bekeken

Ik heb twee abonnementen (Weekend Vrij en Traject Vrij) die noodzakelijkerwijs op verschillende OV-chipkaarten staan. Bij het Traject Vrij abonnement zit (automatisch) ook een Dal Voordeel abonnement. Per ongeluk gebruikte ik de chipkaart met het Weekend Vrij abonnement voor een reis overdag. Daardoor kreeg ik geen Dal Voordeel. Is het mogelijk om de reis naar de chipkaart met Traject Vrij (en dus Dal Voordeel) over te zetten? Ik reis op rekening.

icon

Beste antwoord door mrfreeze 8 May 2023, 15:42

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi JosG,

Nee, dat is niet mogelijk. Je zou wel contact op kunnen nemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of Twitter, om te kijken of zij nog iets voor je kunnen betekenen.

Hoi mrfreeze,

 

Bedankt. Ik heb de Klantenservice gebeld, maar zij zeiden ook

dat het niet kon. Gewoon pech, dus.

 

Reputatie 7
Badge +3

Je zou het nog kunnen proberen met het formulier voor vergeten OV-chipkaart.

https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html

Badge +3

Je zou het nog kunnen proberen met het formulier voor vergeten OV-chipkaart.

https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html

Dat zal dan via de Klantenservice moeten, want ik denk niet dat het formulier ‘reizen op een anonieme ov-chipkaart’ slikt. Maar het valt te proberen.

Reputatie 7
Badge +3

Je zou het nog kunnen proberen met het formulier voor vergeten OV-chipkaart.

https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html

Dat zal dan via de Klantenservice moeten, want ik denk niet dat het formulier ‘reizen op een anonieme ov-chipkaart’ slikt. Maar het valt te proberen.

Ja, dat is wel apart dat daar niet de optie van een andere persoonlijke OV-chipkaart staat. Of gewoon alleen andere OV-chipkaart, waarbij het niet uitmaakt of een persoonlijke of een anonieme kaart is. Zo heb ik zelf al een tijd 2 persoonlijke kaarten, 1 met abonnement/ NS Flex (eerst was dat Traject Vrij, nu Flex Basis) en de ander zonder abonnement en op saldo. 

Als TS zijn kaart met abonnement vergeten was, was het geen probleem om zijn geld terug te krijgen als hij een los kaartje had gekocht, maar nu met per ongeluk inchecken met de andere kaart zou het niet kunnen? Hoe krom ka het zijn? 

Badge +3

Ja, dat is wel apart dat daar niet de optie van een andere persoonlijke OV-chipkaart staat.

Psst, niet verder vertellen (of juist wel) maar het zou gewoon moeten werken als je het nummer van een persoonlijke ov-kaart invult (die op dat moment geen korting gaf).

Hooguit zal men dan moeten gaan kijken of die wel aan jou toebehoort (heb je toch niet stiekem korting gekregen?) maar als het formulier met een nummer van een persoonlijke kaart ook werkt dan komt dat helemaal goed voor @JosG 

Hartelijk dank, Ik ga het proberen met het formulier.

 

Ik heb het uiteindelijk met het formulier gedaan. Zowel bij de heen- en de terugreis had ik het verkeerde abonnement gebruikt. Raar genoeg kreeg ik alleen geld terug voor de terugreis. Ik heb nu geen zin om  verder uit te zoeken hoe dat zit. @Momo: in ieder geval bedankt!

Reageer