reishistorie andere vervoerders | NS Community
beantwoord

reishistorie andere vervoerders

  • 27 January 2022
  • 13 reacties
  • 1038 Bekeken

Voor het declareren van mijn reiskosten moet ik een overzicht hebben van mijn gemaakte reizen. Nu zie ik op het overzicht wel de in- en uitcheckmomenten van de trein en de OV fietsen, maar ik mis de reizen met de metro. Hoe krijg ik hier een overzicht van?

icon

Beste antwoord door Tochjo 27 January 2022, 15:01

Bekijk origineel

13 reacties

Badge +3

Als u op saldo reist, dan kunt u hiervoor een Mijn OV-chipaccount aanmaken op www.ov-chipkaart.nl. Daar vindt u dan in de reishistorie de reizen met de andere vervoerders.

Voor reizen op rekening (NS Flex) horen alle reizen in de reishistorie in Mijn NS te staan.

Helaas heb ik al 4 weken een onvolledige reishistorie in MijnNS. Ik zie alleen de uitgaven aan busvervoerder EBS, maar niet die van de RET en HTM. Ik heb deze gegevens nodig om te declareren. Op de factuur is zichtbaar dat ik ook met HTM en RET reis, dus de vervoerders geven het echt door aan de NS. Maar omdat de factuur geen reisspecifiaties geeft, kan ik daarmee niet declareren bij de werkgever.

Heb meermalen gebeld met de klantenservice, masr ik word afgescheept en er is nog niets opgelost. Omdat ik een abonnement hebt bij NS en dus rijd op rekening, is de reishistorie niet op te vragen bij de OV chipkaart, masr uitsluitend via Mijn NS. 

Dus graag hulp!!!!

Reputatie 6
Badge +2

Helaas heb ik al 4 weken een onvolledige reishistorie in MijnNS. Ik zie alleen de uitgaven aan busvervoerder EBS, maar niet die van de RET en HTM. Ik heb deze gegevens nodig om te declareren. Op de factuur is zichtbaar dat ik ook met HTM en RET reis, dus de vervoerders geven het echt door aan de NS. Maar omdat de factuur geen reisspecifiaties geeft, kan ik daarmee niet declareren bij de werkgever.

Heb meermalen gebeld met de klantenservice, masr ik word afgescheept en er is nog niets opgelost. Omdat ik een abonnement hebt bij NS en dus rijd op rekening, is de reishistorie niet op te vragen bij de OV chipkaart, masr uitsluitend via Mijn NS. 

Dus graag hulp!!!!

Ik raad je aan om tot die tijd de facturen gebruiken voor je declaraties. Wanneer je de factuur opent, zie je op de eerste pagina de totaalkosten (abonnementskosten en reiskosten). Vanaf de tweede pagina staan je reisgegevens van alle vervoerders van de afgelopen maand voor je uitgewerkt. Ik hoop dat dit voldoende is voor je werkgever.

Badge +3

. (Lorena zei het al, zie pagina 2 van je factuur)

 

Ik heb hetzelfde, echt de grootste onzin. Ik moet mijn kosten ook gewoon declareren. Bij ov-chipkaart staan de kosten er niet meer door NS-flex, maar bij NS reishistory staan de kosten van de GVB er ook niet. Echt de grootste klote product dat bestaat. Hoe krijg mijn geld terug! Echt degene die dit product heeft verzonnen kan beter stoppen.

Zelfs bij de GVB kunnen ze de kosten niet zien vanwege deze NS Flex gezeik.

Badge +3

De kosten van uw reizen met GVB komen wel in de reishistorie van Mijn NS te staan, maar dat duurt soms even. Het is bij mij niet ongebruikelijk dat het een week of langer duurt voor ik bepaalde reizen met andere vervoerders zie.

Bedankt, zal er naar kijken 

Badge +3

Uiteindelijk komt het wel goed, maar ik blijf het vreemd vinden dat NS Flex er weken over kan doen om een ritprijs te berekenen terwijl de transacties al lang bekend zijn bij OV-chipkaart (en NS die dus ook uiterlijk de volgende dag weet)!

Reputatie 7
Badge +3

De keer dat ik met zowel NS als een andere vervoerder (RET metro) reisde stonden juist de reizen met de andere vervoerder eerder in mijn reishistorie en die met NS later. RET ritten waren met 1 a 2 dagen zichtbaar, de rit met NS Weekend Vrij na 3 dagen en de rit met NS 40% dalkorting pas na 3 weken. 

Badge +3

De keer dat ik met zowel NS als een andere vervoerder (RET metro) reisde stonden juist de reizen met de andere vervoerder eerder in mijn reishistorie en die met NS later. RET ritten waren met 1 a 2 dagen zichtbaar, de rit met NS Weekend Vrij na 3 dagen en de rit met NS 40% dalkorting pas na 3 weken. 

Dat dus, en gewoon alles de dag nadat transacties bij OV-chipkaart bekend zijn verwerken is teveel gevraagd? Om dat voor sommige reizen (zelfs met NS!) pas weken later te doen zie ik geen enkele reden voor.

Ook wel handig voor declaraties, én het feit dat je factuur tegenwoordig een dag later opgemaakt wordt. Dan heb je (op wat uitzonderingen na) in ieder geval ook een kloppende factuur.

Reputatie 7
Badge +3

Ook wel handig voor declaraties, én het feit dat je factuur tegenwoordig een dag later opgemaakt wordt. Dan heb je (op wat uitzonderingen na) in ieder geval ook een kloppende factuur.

De rit die pas 3 weken later zichtbaar was werd niet meegenomen op de factuur waarop de andere ritten stonden, was daar blijkbaar te laat voor ook al was het enkele dagen voor de factuurdatum. Had ik dus 2 ritten RET van 8 juli en 9 juli plus de terugrit met NS van 9 juli op de factuur van 1 augustus en vervolgens de factuur van 1 september waarop de heenrit met NS van 8 juli stond. Zou je zoiets moeten declareren bij een werkgever, zal die wellicht gaan vragen waarom je een rit pas een maand later declareert en niet gelijk met de andere ritten van juli. Ik had alles het liefst ook gelijk met dezelfde factuur betaald in plaats van dat het verdeeld was over 2 facturen. 

Het staat er nu gelukkig wel.

Reageer