beantwoord

reisoverzicht al 12 dagen niet bijgewerkt

  • 12 November 2023
  • 8 reacties
  • 131 Bekeken

Mijn laatste reis in de teishistorie is 31 okt. Ik heb daarna ook gereisd (laatste reis 9 nov) maar het wordt niet bijgewerkt in de historie. Ik moet een declaratie doen. Waar gaat het mis?

 

icon

Beste antwoord door Laura NS 13 November 2023, 09:25

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge

De reishistorie in MijnNS loopt tot een week of drie achter. Zeer waarschijnlijk komt de reis die u mist dus nog tevoorschijn. Kijk eventueel op ov-chipkaart.nl om tijdig en betrouwbaar te zien dat in- en uitchecken wel zijn geregistreerd.

Ik krijg vanmorgen de volgende melding binnen: Vanaf ongeveer 6 november is de reishistorie voor de klant en voor ons de detailinformatie factuur pagina niet zichtbaar. Dit komt omdat er aan de kant van TLS (OV-chipkaart) een achterstand is m.b.t. het verwerken van gemaakte reizen.

Er wordt aan gewerkt!

Badge +3

Ik krijg vanmorgen de volgende melding binnen: Vanaf ongeveer 6 november is de reishistorie voor de klant en voor ons de detailinformatie factuur pagina niet zichtbaar. Dit komt omdat er aan de kant van TLS (OV-chipkaart) een achterstand is m.b.t. het verwerken van gemaakte reizen.

Er wordt aan gewerkt!

Vreemd dat de NS app (en Mijn NS) de laatste transacties met NS gewoon kennen… maar goed, er moet dus nog iets ‘verwerkt’ worden (en ik begreep dat dat deels door TLS en niet door NS zelf gebeurt).

Reputatie 3

 

en ik begreep dat dat deels door TLS en niet door NS zelf gebeurt

Ja en gemakshalve wordt altijd maar weggelaten dat NS met meer dan 50% van de aandelen de VOLLEDIGE CONTROLE heeft bij TLS. Dus het gebeurt wel degelijk door NS zelf.

Translink is met deze verdeling gewoon een afdeling van NS en alles wat daar gebeurt wordt gecontroleerd/bepaald door NS (behalve natuurlijk als het fout gaat).

Badge +3

Ja en gemakshalve wordt altijd maar weggelaten dat NS met meer dan 50% van de aandelen de VOLLEDIGE CONTROLE heeft bij TLS. Dus het gebeurt wel degelijk door NS zelf.

Toch niet, maar daar heeft @Henk_NL veel meer verstand van dan ik.

Voor zover ik het begrepen heb doet TLS/OV-chipkaart een groot deel van de verwerking, waarbij vervoerders er een ‘sausje’ overheen gooien (zoals welk NS Flex abonnement je had op een gegeven moment).

Dat je bij OV-chipkaart geen ritprijzen kunt zien in geval van NS Flex is dan op zich wel vreemd, maar in feite zijn dat de ‘kale’ transacties.

Bij reizen op saldo is de prijs uiteraard wel meteen bekend, omdat het saldo (en abonnement) op de kaart zelf staat, en poortjes/paaltjes daar ter plekke mee kunnen werken (geen informatie uit een ‘back-end’ nodig).

Reputatie 3

 

Toch niet, maar daar heeft @Henk_NL veel meer verstand van dan ik.

Ja het is veranderd in een of andere ov coöperatie of wat dan ook, maar (grotendeels) dezelfde mensen (van NS) delen daar nog steeds de lakens uit.

Op papier veranderd? Ja. In de praktijk? Nee. Zullen dezelfde dingen daarom altijd fout blijven gaan? Ja.

Het model is veranderd inderdaad, maar je kunt zeker blijven concluderen dat NS een goede vinger in de pap te roeren heeft bij TLS. Het frustreert mij om die reden ook nog altijd hoe graag men afschuift op TLS. Ga dan eens naar Amersfoort toe en maak je daar kwaad. 

Badge +3

Het model is veranderd inderdaad, maar je kunt zeker blijven concluderen dat NS een goede vinger in de pap te roeren heeft bij TLS. Het frustreert mij om die reden ook nog altijd hoe graag men afschuift op TLS. Ga dan eens naar Amersfoort toe en maak je daar kwaad. 

Ben (lang geleden, kan goed 10 jaar zijn) ooit een keer uitgenodigd in Amersfoort, maar heb daarvoor bedankt. Toen TLS/OV-chip nog actief waren op Twitter en zo, en er ook het nodige mis ging.

Feit is nu wel dat beste reizigers in hun NS Reishistorie reizen missen (van 7 november en later) die al lang bekend zijn en zelfs in hun Mijn NS omgeving staan als ‘laatste NS in/uitchecks’ (bedrag € 0,00 of in bewerking of helemaal niets) 🤔

Reageer