beantwoord

Reisvergunning

  • 23 April 2023
  • 4 reacties
  • 90 Bekeken

hallo allemaal ik heb een vraag.  Ik heb een ns-kaart met ns flex en rekeningbetaling Ik wilde van Leeuwarden naar Amsterdam reizen.  Ik logde in vanaf station Leeuwarden en alles werkte normaal, daarna kwam ik aan op station Amsterdam Zuid en logde normaal uit.  Daarna kreeg ik tot mijn verbazing een e-mail waarin stond dat ik geen geldige reisvergunning heb en dat ik 50 euro moet betalen, daarnaast meende hij dat ik me niet had ingeschreven op het station van Amsterdam, alleen een uitgang, en legde mij een correctiepercentage van 20 op.  Dat wil zeggen, het totale bedrag is 70 euro.  Wat moet ik doen om het geld terug te krijgen, wetende dat dit niet de eerste keer is dat ik met de trein reis en dat dit de eerste keer is dat mij dit overkomt

icon

Beste antwoord door Tochjo 23 April 2023, 16:35

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Ik raad u aan even rechtstreeks contact op te nemen met de klantenservice om uit te laten zoeken wat er is misgegaan en om het te veel betaalde geld terug te vragen. Mijn inschatting is overigens dat u in Leeuwarden per ongeluk hebt ingecheckt bij Arriva in plaats van NS. Dat leidt tot correctietarieven.

Rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Ik logde in vanaf station Leeuwarden en alles werkte normaal, daarna kwam ik aan op station Amsterdam Zuid en logde normaal uit.  

En waar heeft u in Leeuwarden ingecheckt? Bij NS of bij Arriva?

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Het is zeer waarschijnlijk dat er Leeuwarden ingecheckt is bij Arriva, dat kost 20 euro maar kan je zelf terug claimen via www.uitcheckgemist.nl (vul daar Leeuwarden - Leeuwarden in).

Bij controle in een NS trein ontbrak een geldige incheck, dat kost 50 euro en kan je laten corrigeren via de NS Klantenservice (telefoon, chat, social media).

Een uitcheck zonder incheck op Amsterdam Zuid kost 20 euro, ook dit kun je via de Klantenservice laten corrigeren.

Badge +3

Ik wist trouwens niet dat als je onderweg controle krijgt (en dus 50 euro correctietarief) dat een uitcheck je óók nog 20 euro correctie oplevert.

Die 20 euro voor de uitcheck in Amsterdam zou je dus sowieso terug moeten krijgen, en van die 50 euro krijg je dan een deel terug. Voor Leeuwarden - Amsterdam Zuid is dat dan € 20,60 als je zonder korting reisde, en met 40% korting € 32,36 (als het de eerste keer was).

Reageer