reizen met nieuwe en oude kaart | NS Community
beantwoord

reizen met nieuwe en oude kaart

  • 9 January 2022
  • 2 reacties
  • 193 Bekeken

Ik heb pas een nieuwe ov-chipkaart ontvangen. De oude pas is binnenkort verlopen. Ik heb nu met mn oude pas ingecheckt en met mijn nieuwe pas uitgecheckt? Maakt dit uit of ziet het systeem dat allebei de passen op mijn naam staan? 

icon

Beste antwoord door Thom 9 January 2022, 22:26

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ja, dat maakt heel veel uit. U heeft met de ene kaart niet uitgecheckt en met de andere niet ingecheckt en u zult dat mogelijk beide moeten corrigeren. Vooral zonder incheck is gedoe en wordt niet al te vaak gecorrigeerd. U kunt het beste even contact opnemen met Klantenservice. Mogelijk is uw oude kaart ongeldig, dat kan men daar zien. Dit is betrekkelijk eenvoudig op te lossen. Dat scheelt dan weer. Het is maar welke melding u heeft gekregen. Het systeem ziet niet dat beide kaarten op uw naam staan.

 

Er is maar één manier om er goed mee om te gaan, en dat is altijd in- en uitchecken met dezelfde kaart en bij dezelfde vervoerder. Doet u dat niet, dan heeft u gedoe. Niemand heeft hier wat aan en u bent in de meeste gevallen meer geld kwijt dan nodig zou zijn. U krijgt het wel terug maar het kost onnodige moeite en ergernis.

Badge +3

Vroeg de nieuwe kaart niet om saldo bij het uitchecken? Dan kan het goed zijn dat het NS Flex product op de nieuwe kaart al actief is, en dat is hetzelfde als dat op de oude kaart (afgezien van het kaartnummer dan).

De Klantenservice kan dat eenvoudig voor je uitzoeken en corrigeren. Geef aan dat er met de nieuwe kaart niet gereisd is, en die uitcheck bij de reis op de oude kaart hoort.

Reageer