rekening fout

  • 4 July 2023
  • 3 reacties
  • 60 Bekeken

Goede dag,

 

ik heb nu 2x een afschrift gehad die niet van mijn eigen ov chipkaart is. Heb ook het geld teruggeboekt vandaag maar voordat het weer gebeurd en weer geld word afgeboekt. Hoe kan k er voor zorgen dat dit niet meer hebeurd?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Goede dag,

 

ik heb nu 2x een afschrift gehad die niet van mijn eigen ov chipkaart is. Heb ook het geld teruggeboekt vandaag maar voordat het weer gebeurd en weer geld word afgeboekt. Hoe kan k er voor zorgen dat dit niet meer hebeurd?

Blijkbaar heeft dan iemand voor zijn OV-chipkaart jouw bankrekeningnummer opgegeven. Toevallig geen gezinslid of een bekende. Is wel vreemd want er zou toch ook een soort van controle moeten plaatsvinden. 

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Joyce van luijn en welkom bij de NS Community!

Neem voor de zekerheid even contact op met onze klantenservice om te checken dat er echt niet iets is dat onder jouw gegevens staat. Als er niets onder jouw gegevens staat, kun je het bedrag storneren. De contracthouder zal dan wel een bericht ontvangen. Wanneer de betaling (na de derde herinnering) niet tijdig binnen is, zal het abonnement beëindigd worden en zal er ook geen automatische incasso meer komen.

Reputatie 7
Badge +3

En als de contracthouder na een aanmaning wel betaalt maar het rekeningnummer niet aanpast? Neem aan dat bij een volgende factuur het weer automatisch bij TS wordt afgeschreven. Zo kun je blijven storneren (zijn ook al eerdere voorbeelden van op deze community).

Als dat het geval zou je moeten kijken naar de machtigingen in je internetbankieren omgeving en de machtiging blokkeren/intrekken (de zogeheten rode kaart) of zelfs een melding onterechte incasso kunnen doen via je bank. 

https://www.betaalvereniging.nl/wp-content/uploads/Consumentenbeschermende-maatregelen-incasso-informatie-voor-consumenten.pdf

https://www.betaalvereniging.nl/betaalproducten-en-diensten/europese-incasso/wat-te-doen-bij-een-onterechte-incasso/

Reageer