Skip to main content
beantwoord

saldo handmatig opladen

  • 24 June 2024
  • 27 reacties
  • 428 Bekeken

Gisteren saldo laten opladen bij de NS balie. Gaf 10 euro om er vervolgens vandaag achter te komen dat er 9,50 is opgeladen op de kaart. Wordt je nu 0,50 belast voor de kosten van handmatig opladen aan de balie? 

27 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat iedereen wel eens op z'n bankrekening kijkt en denkt "Heb ik zo veel uit gegeven? Aan wat dan?" Als impulskoper is een betaalpas enorm gevaarlijk voor mij, het enige wat je hoeft te doen is je pinpas op dat apparaat leggen (misschien je pincode invoeren) en het is gedaan!

Dat heb ik eigenlijk nooit. De dingen die ik betaal met pin, daarvan weet ik wel waaraan ik dat uitgegeven heb. Maar bv met kleding kopen koop ik makkelijker wat meer bij betalen met pin tov contant betalen. Maar omdat de bedragen voor kleding (en schoenen/laarzen) aankopen vaak hoger zijn dan ik contant mee heb is dat iets wat ik bijna altijd wel met pin betaald heb, en heel vroeger voor pinbetalingen met een Girobetaalkaart. Maar met de Girobetaalkaarten nam ik er dan hooguit 1 of 2 van mee bij kledingshoppen. Maar dat is nu eigenlijk ook niet meer echt aan de orde omdat ik dat tegenwoordig vooral online koop (en dan is het nog makkelijker om wat meer in je digitale mandje te leggen). 

 

Badge +3

He das een goeie.  Ik heb hier nog 30 euro liggen aan stuivers enzo.

Ze naar de bank brengen kost je inmiddels ook al een vermogen.

ff nog naar de Jumbo City om Eindhoven voordat deze daar sluit.

Ik doe mijn boodschappen vaak tijdens (korte) pauzes, en zie bij supermarkten (o.a. AH bij uitbreiding van het aantal zelfscan-kassa’s) vaak dat er eentje is waar je kunt betalen met biljetten en muntjes.

Voor ouderen zal zo’m machine misschien alsnog een drempel zijn, maar het ontlast in ieder geval de ‘caissière’ (alhoewel die er bij de AH vaak nogal werkeloos bij zit, of niet veel meer te doen heeft dan zo’n controle-apparaatje voor leeftijd en kratcontrole bedienen).

Bij de ALDI is contant volgens mij veel gangbaarder, maar dat kan ook een gevoel zijn omdat ik het zie gebeuren en dus sowieso wat langer in de rij sta dan ik zou willen. Oh, en de buurtkapper heeft nog altijd geen pin-terminal… geef maar 15 i.p.v. 16 euro of betaal volgende keer maar 😂

Reageer