beantwoord

saldo oude kaart

  • 14 November 2022
  • 4 reacties
  • 207 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Hallo,

Mijn persoonlijke OV-chipkaart is in april 2021 verlopen. Ik wil daar de saldo van terug laten storten. Maar ik kan de kaart niet koppelen in mijn account. Krijg de volgende melding: 

Deze kaart staat niet meer in ons systeem, omdat de kaart langer dan een jaar verlopen is.

Ik kan de saldo ook niet meer checken dus ik weet ook niet hoeveel saldo erop zat. 

Hoe kan ik alsnog mijn saldo terug laten storten? 
 

 

icon

Beste antwoord door Robert B 14 November 2022, 20:28

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Dat kan via https://www.ov-chipkaart.nl/kopie-van-saldo-terugvragen.htm maar als de kaart al langer dan een jaar verlopen is zul je hem waarschijnlijk op moeten sturen.

Reputatie 7
Badge +1

Eventueel-misschien, kan je via die site van chipkaart nog checken hoe hoog het uitstaande saldo was. Maar ik vermoed dat dit na > 1jr ook niet meer kan. Je hebt het gewoon laten sloffen en dan krijg je dat.

Reputatie 3

Hallo,

Mijn persoonlijke OV-chipkaart is in april 2021 verlopen. Ik wil daar de saldo van terug laten storten. Maar ik kan de kaart niet koppelen in mijn account. Krijg de volgende melding: 

Deze kaart staat niet meer in ons systeem, omdat de kaart langer dan een jaar verlopen is.

Ik kan de saldo ook niet meer checken dus ik weet ook niet hoeveel saldo erop zat. 

Hoe kan ik alsnog mijn saldo terug laten storten? 
 

 

Yes, zoals Robert al zei, zal je hem moeten insturen.

Elke servicebalie kan binnen 1 jaar zien hoeveel er op de kaart staat en het overzetten. Daarna gaat het uit het systeem. Ik ben even het adres kwijt dat ze toen gaven, maar je kan het anders even navragen bij de balie. 

Badge +3

Yes, zoals Robert al zei, zal je hem moeten insturen.

Elke servicebalie kan binnen 1 jaar zien hoeveel er op de kaart staat en het overzetten. Daarna gaat het uit het systeem. Ik ben even het adres kwijt dat ze toen gaven, maar je kan het anders even navragen bij de balie. 

Zie https://www.ov-chipkaart.nl/kopie-van-saldo-terugvragen/verlopen-persoonlijke-kaart.htm (langer dan een jaar verlopen).

Je krijgt dan een pdf bestand dat je moet uitprinten, invullen en je kaart op plakken. Het adres is:

Klantenservice OV-chipkaart
Postbus 365
3800 AJ Amersfoort

Als je een postzegel wilt uitsparen mag het ook naar:

Klantenservice OV-chipkaart 
Antwoordnummer 8000
3800 TL Amersfoort

Reageer