beantwoord

Saldo OV na start NS FLEX teruggestort???

  • 23 March 2022
  • 5 reacties
  • 234 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Hoi,

ik dacht handig te zijn om NS Flex te activeren voor mijn zoon die zowel met de metro reist als met de trein. Nu is Flex gestart en krijg ik de melding dat zijn saldo op zijn OV-chip wordt teruggestort…
Daar begrijp ik niets van...dat saldo heeft hij toch nodig om met de metro (RET) te reizen?
Waarom blijft dat niet op zijn OV staan???
OV-chipkaart is toch niet alleen maar voor de NS?

icon

Beste antwoord door Tochjo 23 March 2022, 17:47

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Met NS Flex worden ook reizen met bus, tram en metro achteraf gefactureerd. Er is dus geen saldo meer nodig.

Zorg er wel voor dat je bij NS het bus-, tram- en metrogedeelte uit laat zetten als er sprake is van een abonnement bij de RET.

Badge +3

Als er sprake is van een stab/streekabonnement wordt dat gedetecteerd bij het bestellen van NS Flex, en krijg je alleen het Flex deel voor trein.

Het zou NS sieren om het saldo (en eventueel automatisch opladen) dan met rust te laten.

Dank voor jullie reacties, gaat mij om het feit dat ik een kortingsabbo heb bij de RET…
Dus beter tram/bus/metro uit laten zetten begrijp ik.
Inderdaad heel vreemd dat NS gelijk besluit om automatisch opladen af te sluiten...

Badge +3

Dank voor jullie reacties, gaat mij om het feit dat ik een kortingsabbo heb bij de RET…
Dus beter tram/bus/metro uit laten zetten begrijp ik.
Inderdaad heel vreemd dat NS gelijk besluit om automatisch opladen af te sluiten...

Om het saldo van je kaart te kunnen verwijderen (wat helaas standaard gebeurt bij aangaan van NS Flex) moet automatisch opladen uitgezet worden.

Dit is namelijk ook nodig als je het saldo van je kaart uit wilt laten betalen bij een servicebalie.

Reageer