Saldo teruggestort krijgen | NS Community
beantwoord

Saldo teruggestort krijgen

  • 4 February 2019
  • 9 reacties
  • 747 Bekeken

Ik heb zojuist een abonnement geladen op mijn kaart. Nu per ongeluk toch weer saldo geladen, wordt deze ook verrekend met de eindfactuur?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 4 February 2019, 20:44

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Als je een Flex-abonnement hebt afgesloten (reizen op rekening) dan krijg je dat automatisch terug gestort. Mocht dat over een ca. week nog niet zo zijn, neem dan contact op met de klantenservice.
Goedenavond LisaBrinkman en welkom bij de NS Community!

Zoals MoDe al heeft aangegeven krijg je saldo wat op je kaart stond automatisch teruggestort wanneer je overstapt naar NS Flex. Ik moet daar wel bij toevoegen dat dit enkel gebeurt met het saldo wat nog op de kaart staat op het moment dat je de activatie van NS Flex ophaalt.

Saldo wat je na die actie opnieuw op de kaart zet zal niet meegenomen worden in deze restitutie. Daarvoor kun je langs een service balie gaan om het saldo teruggestort te krijgen.

15 december heb ik mijn dalvoordeel abonnement gewijzigd in een flexbasis abonnement. Dit heb ik 25 december bij een automaat geactiveerd. Daarbij ook de restitutie geactiveerd. Nu stond er nog 35,12 euro op mijn kaart en deze zou bij de eerstvolgende factuur worden gerestitueerd. Nu heb ik 16 januari de factuur ontvangen met 0,00 euro.

Ik zie ook nergens in mijn NS een overzicht waarin dit creditbedrag staat vermeld. Waar is dit geld nu is gebleven?

Gek dat het saldo niet op je eerste factuur is gecrediteerd. Als je via chat, telefoon, Twitter of Facebook contact opneemt met onze klantenservice, dan kan een collega even met je meekijken naar wat er is gebeurd.

Badge +3

Kijk even op https://www.ov-chipkaart.nl/saldo-terugvragen/saldochecker.htm of het saldo wel echt van je kaart verwijderd is.

Zo ja, dan zou er in Mijn NS bij Reishistorie voor je saldo een negatief bedrag moeten staan met als omschrijving € Klanten Service, dat dan inderdaad op je factuur van januari zou moeten staan.

Dank je wel voor je reactie Robert. Gekke is dat het saldo nu op 0,00 staat. 7 maart 2020 heb ik mijn laatste treinreis gemaakt. Toen is er ook 50,00 euro op mijn pas gezet. Dit is 11 maart van mijn rekening afgeschreven. De terugreis kostte 8,51 euro. Dus moet er ten minste 41,49 euro op mijn pas staan. NS zegt nu dat er 0,00 euro op mijn pas stond maar dat klopt dus niet. Er staat nooit 0.euro op mijn pas i.v.m de 50,00 automatische afschrijving.

Het geld is nu verdwenen???

 

Badge +3

Dan zou ik zeker even kijken naar je reishistorie en kaartinformatie bij OV-chipkaart (eventueel account aanmaken en je kaart koppelen), want zoals je het nu schrijft klopt er inderdaad niet veel van.

Bij een overstap naar NS Flex wordt automatisch opladen gestopt (dat is inderdaad een voorwaarde om het saldo van je kaart af te kunnen halen, wat dus overduidelijk gebeurd is).

Waar je saldo (€ 41,49 minus eventueel later gemaakte bus/tram/metro reizen en treinreizen bij andere vervoerders) gebleven is geen idee, maar dat zou dan een gevalletje klantenservice worden.

Ik heb gisteravond uitgebreid gechat met klantenservice. Zij verwijzen mij weer door naar ov-chipkaart. Zij zoeken nu e.e.a. uit en nemen contact op met NS klantenservice. Ik heb overigens na 7 maart niet meer met het OV gereisd, dus dat moet niet al te moeilijk zijn. Ik had al overzichtjes naar klantenservice gestuurd, maar dat is blijkbaar voor hun niet genoeg bewijs. 

Heb nu al spijt dat ik mijn dal voordeel abonnement heb opgezegd en dat ik dat heb overgezet naar een Flex basis....

Badge +3

Tja, als voorkomen van dit soort geneuzel je €5 per maand waard zou zijn… Maar hopelijk komt TLS/OV-chip er samen met NS uit.

Maar je ziet dus bij OV-chip (maar niet in Mijn NS, die € Klanten Service in je reishistorie) dat het saldo -in opdracht van NS- van je kaart verwijderd is op 25 december? Lijkt me genoeg bewijs, kom maar op NS!

Reageer