beantwoord

samenreiskorting

  • 7 February 2023
  • 11 reacties
  • 306 Bekeken

De samenreiskorting kun je alleen aanzetten in je app bij een NS Flex abonnement, had graag gezien ongeacht abonnement dat je deze kunt aanzetten. Nu heb je alleen de mogelijkheid maximaal 2x in de kaartautomaat toe te voegen. Afgelopen zondag vanuit Roosendaal vertrokken naar A'dam en van A'dam naar Utrecht en later Utrecht weer terug naar Roosendaal. Het nadeel is dat je in Utrecht weer via de kaartautomaat je samenreiskorting moet aanzetten, lijkt me een beetje omslachtig.

Gelieve app aanpassen of keuze aantal keer in kaartautomaat. 

icon

Beste antwoord door Tochjo 7 February 2023, 21:18

Bekijk origineel

11 reacties

Badge +3

Uw probleem zal in de nabije toekomst niet meer optreden, maar niet helemaal door een oplossing die u graag zou zien: NS is van plan om het laden van Samenreiskorting bij een automaat af te schaffen. Dit om misbruik ervan te voorkomen. De abonnementhouder moet dan een code genereren in Mijn NS en die moet ofwel in de app worden ingevoerd door de medereiziger (als hij NS Flex heeft) ofwel bij de bestelling van een e-ticket worden ingevoerd. Zie dit artikel voor meer informatie.

Het handigst is het wellicht als u zelf overstapt op NS Flex.

Bedankt voor uw reactie.

Ikzelf heb dal voordeel met keuzedagen en mijn vrouw een niet gepersonaliseerde OV kaart, dus overstappen naar een NS Flex gaat we niet doen.

Ik zou graag zien dat ze de app aanpassen, zodat iemand die geen NS Flex heeft ook de Samenreiskorting in de app kan aanzetten of code genereren door abonnementhouder en door medereiziger kan worden ingegeven.

Badge +3

Ik denk niet dat NS het mogelijk zal maken om bij reizen op saldo Samenreiskorting in de app te kunnen regelen. Dan zou er een koppeling moeten komen tussen de app en het OV-chipkaartsysteem, want bij uitchecken moet dan duidelijk zijn dat de ritprijs met korting in rekening gebracht moet worden. Bij NS Flex is dat niet nodig, want daar wordt de ritprijs achteraf bepaald en gefactureerd. Ook gezien de voorkeur van NS voor NS Flex verwacht ik dat er geen tijd meer gestoken gaat worden in het ontwikkelen van mogelijkheden voor reizen op saldo.

Reputatie 7
Badge +4

;-)

Bedankt voor je reactie. Misschien is dat ook de reden dat NS nu NS Flex met korting aanbieden en het voor hun makkelijker maakt. Voorlopig blijf ik bij mijn Dal Voordeel abbo en mijn vrouw rekening moet houden dat ze maximaal 2x de samenreiskorting erop kan zetten. Mocht ze meer nodig hebben weer via de automaat moet activeren.

Reputatie 7
Badge +3

Met de korting die nu gegeven wordt op Flex Dal Voordeel kan uw vrouw voor €2,50 per maand Flex Dal Voordeel aanschaffen op een nieuwe persoonlijke kaart die bovendien nog gratis erbij te bestellen is. Na de eerste maand kan zij dit Flex Dal Voordeel wijzigen naar Flex Basis en dan de bij samenreizen met u in de app Samenreiskorting aanzetten. Het gemak van aanzetten in de app kost dan dus hooguit €2,50. En soms zijn er zelfs acties waarbij Flex Dal Voordeel 1 maand helemaal gratis is.

Bedankt voor de info.

Een bijkomend voordeel is nog dat mijn vrouw niet telkens haar saldo moet aanvullen. 

Ik denk dat mijn vrouw Flex Basis neemt, waarmee ze ook de Samenreiskorting kan aanzetten.

Zag zojuist dat dit weer niet kan bij een Flex Basis, ze maken het de mensen niet makkelijk!

Reputatie 7
Badge +3

Bij Flex Basis kun je juist wel de Samenreiskorting aanzetten, bij Flex Dal Voordeel niet omdat je dan zelf al de 40% korting hebt. Advies is wel om eerst een maandje Flex Dal Voordeel te nemen, nu tijdelijk voor €2,50 per maand en normaal €5.60, omdat wanneer je Flex Basis als nieuwe Flex klant afsluit je hiervoor dan €10 administratiekosten moet betalen en ben je dus duurder uit dan wanneer je een maandje Flex Dal Voordeel neemt. 

Ik snap het, bedankt voor de info.

Bij Flex Basis kun je juist wel de Samenreiskorting aanzetten, bij Flex Dal Voordeel niet omdat je dan zelf al de 40% korting hebt. Advies is wel om eerst een maandje Flex Dal Voordeel te nemen, nu tijdelijk voor €2,50 per maand en normaal €5.60, omdat wanneer je Flex Basis als nieuwe Flex klant afsluit je hiervoor dan €10 administratiekosten moet betalen en ben je dus duurder uit dan wanneer je een maandje Flex Dal Voordeel neemt. 

Goedemorgen, nu na een maand wil ik overstappen naar Flex Basis maar moet alsnog €10 administratiekosten betalen, wel een beetje jammer.

Badge +3

Dat is niet zo. Er staat wel iets over administratiekosten, maar als u de wijziging doorvoert, worden die niet in rekening gebracht.

Reageer