beantwoord

samenreiskorting

  • 14 December 2023
  • 2 reacties
  • 114 Bekeken

Goedenavond, ik ga zaterdag met vrienden weg met het ov, nou moet ik voor de Arriva trein minimaal 10 euro op m’n studenten ov chipkaart staan ( studenten ov ). ik sta op m’n  studenten ov kaart nu op -3 euro. Dus zou ik 13 euro moeten toevoegen om te kunnen reizen met 40% korting. Nou heb ik ook nog een andere anonieme ov kaart die ik wil gebruiken omdat daar nog veel op staat en van het gezin is zodat ik niet onnodig geld oplaad op m’n studenten ov. Zou ik dan de samenreiskorting op de anonieme ov kaart kunnen zetten en dan de studenten ov niet gebruiken? Of moet de studenten ov ook ingecheckt zijn om samenreiskorting geldig te maken?

icon

Beste antwoord door Momo 14 December 2023, 18:01

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als 1 van de vrienden met wie je weg gaat een NS abonnement heeft (geen Flex Basis) of ook Studenrenreisproduct en daarmee reist, kun jij Samenreiskorting zetten op die anonieme kaart, jij reist dan mee met die persoon. Hebben geen van de vrienden een abonnement of SRP dan mag jij niet met Samenreiskorting reizen, je mag namelijk niet met jezelf (en jouw SRP) samenreisreizen. 

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Je kaart mag 4 euro in de min komen en met een abonnement (je SRP) wordt er bij het inchecken 10 euro ingehouden. Een saldo van 6 euro is dus in principe voldoende.

Maak je een lange reis waardoor je saldo onder de -4 zou komen dan kan je niet uitchecken, en zul je op een station met poortjes eerst weer saldo moeten bijladen (wat je waarschijnlijk sowieso zou moeten voor de terugreis).

Ook bij een overstap waar je uit- en weer incheckt is er weer 10 euro nodig (dus een saldo van minimaal 6 euro).

Als je overbodig saldo wilt laten uitbetalen kan dat bij een servicebalie op de grotere stations.

 

Reageer