beantwoord

Samenreiskorting en OV chipkaart

  • 27 June 2022
  • 3 reacties
  • 530 Bekeken

Hallo, ik heb voor 28/06 samenreiskorting geladen op mijn anonieme OV chipkaart.

Drie vragen:

  1. Is deze geldig voor alle treinvervoerders (R-Net en NS) of alleen voor NS
  2. Moet ik voor de terugreis de samenreiskorting opnieuw laden? Ik lees ergens dat bij uitchecken met de OV chipkaart de korting automatisch wordt uitgezet
  3. Als ik onverhoopt toch in de spitsuren zou reizen, dan neem ik aan dat er geen korting wordt berekend en dat ik geen boete krijg of iets dergelijks?

 

icon

Beste antwoord door Tochjo 27 June 2022, 18:17

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3
  1. Samenreiskorting is geldig bij alle treinvervoerders.
  2. Samenreiskorting vervalt binnen 35 minuten na uitchecken. U moet voor de terugreis dus opnieuw Samenreiskorting laden. U kunt ook voorafgaand aan de heenreis meteen 2 x Samenreiskorting laden. Volg de instructies op de kaartautomaat.
  3. Als u incheckt, hebt u altijd een geldig vervoerbewijs. Bij inchecken in de daluren wordt bij uitchecken de ritprijs met korting berekend. Bij inchecken in de spitsuren wordt bij uitchecken de ritprijs vol tarief berekend.

Zie www.ns.nl/samenreiskorting voor meer informatie.

Reputatie 7
Badge +3
  1. Samenreiskorting is geldig bij alle treinvervoerders.
  2. Samenreiskorting vervalt 35 minuten na uitchecken, dus voor de terugreis moet dit weer geladen worden. De Samenreiskorting kan ook vervallen bij overstap naar een andere vervoerder, check dit in zo'n geval dus goed (incheckschermpje moet de 40% korting aangeven of check het bij een kaartautomaat). Het is ook mogelijk gelijk 2 keer de Samenreiskorting te laden, dus ook gelijk voor de terugreis of wanneer het vervalt bij overstap naar andere vervoerder.
  3. Bij inchecken in de daluren wordt vol tarief berekend, u krijgt dan geen korting en ook geen boete.

 

Edit, is die Tochjo toch weer net iets sneller.

Reputatie 7
Badge +3
  1. Samenreiskorting is bij alle treinvervoerders in Nederland geldig.
  2. Samenreiskorting is geldig per reis. Wissel je tijdens jouw reis van vervoerder dan geldt dat als een nieuwe reis. Stap je niet over op een andere vervoerder dan moet je 2x samenreiskorting laden, 1x voor de heenreis en 1x voor de terugreis. Stap je tussentijds over op een andere vervoerder dan heb je daarvoor nieuwe samenreiskorting nodig.
  3. Check met de kaart waar samenreiskorting op staat in tijdens de Daluren en reis je verder in de spits dan blijft de korting gelden. Andersom wordt als je incheckt in de spits geen korting berekend, ookal reis je verder in de daluren. Let dus goed op de inchecktijd.

Edit: 3 antwoorden binnen een minuut. Hoop dat jouw vraag @HannekeG69 hiermee beantwoord is.

Reageer