beantwoord

samenreiskorting onvindbaar


samenreiskorting onvindbaar op kaartautomaat Houten Castellum

icon

Beste antwoord door mrfreeze 18 April 2023, 12:28

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Rompertje1951,

Heeft u toevallig NS Flex? (Reizen op rekening) In dat geval is Samenreiskorting niet bij de automaat te laden, maar moet dit via de NS-app of via Mijn NS op de website. Zie voor meer informatie: https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/samenreiskorting.html

Reputatie 7
Badge +3

Heb je jouw ovchipkaart bij de automaat gescand? Losse kaartjes met samenreiskorting zijn niet te koop via de automaat.

Ik heb mijn. ov chipkaart bij de kaartlezer van de kaartautomaat gescand. Heb geen flex abonnement, maar alleen een abonnement dat in de daluren 40% korting geeft.

Reputatie 7
Badge +3

Als je zelf al een abonnement op saldo hebt met 40% korting (Dal Voordeel) kun je inderdaad geen Samenreiskorting laden aangezien je al met korting reist. De Samenreiskorting kan alleen geladen worden op een kaart op saldo (van iemand die met jou mee reist) waar geen abonnement op staat. 

De korting die je met Dal Voordeel krijgt is gelijk aan de korting van de Samenreiskorting, dus Samenreiskorting is ook helemaal niet nodig. 

Ik heb mijn. ov chipkaart bij de kaartlezer van de kaartautomaat gescand. Heb geen flex abonnement, maar alleen een abonnement dat in de daluren 40% korting geeft.

Waarom wil u samenreiskorting op uw kaart zetten als u al 40% korting krijgt op uw abonnement?

Badge +3

Bij NS Flex (elk abonnement) kan je Samenereiskorting aan zetten via de app of website.

Maar daar heb je totaal niets aan als je zelf al met korting of vrij reist buiten de spits. 🤣

Samenreiskorting zullen je medereizigers echt zelf moeten regelen, zie www.ns.nl/samenreiskorting

(eindredactie van die pagina door forumleden, zie) 🤣

 

Ik reageer op Momo Super User over de samenreiskorting. Uiteraard is de samenreiskorting voor anderen met wie ik reis..Mijn partner heeft zijn OV pas gescand en geprobeerd bij de automaat samenreiskorting op zijn OV pas te zetten.

Het punt is dat op de kaartautomaat de term “Samenreiskorting” onvindbaar is.Tenminste op Houten Castellum.

In 2022 werkte dit product zoals het genoemd wordt, altijd tot volle tevredenheid.

Reputatie 7
Badge +3

Heeft uw partner een kaart met Reizen op saldo of een kaart met NS Flex (Basis)? Bij Reizen op saldo zou de Samenreiskorting wel beschikbaar moeten zijn op de automaat, bij Flex niet en kan het alleen aangezet worden in het MijnNS account. Bij Flex zijn ook andere producten, zoals een fietskaartje, niet te laden op de kaart bij de automaat. 

Als het gaat om een kaart met Reizen opo saldo en de Samenreiskorting is alsnog niet te vinden op de automaat zou u of uw partner daar foto's van kunnen nemen waaruit dit duidelijk wordt. Eventueel nog op een ander station checken of het daar ook niet kan. Mocht het daar wel kunnen ook even foto nemen. Foto's en nummer van de automaat kunt u dan doorsturen aan de NS klantenservice via chat, Twitter of Facebook zodat er naar gekeken kan worden. 

Hij heeft inderdaad een OV kaart met reizen op saldo. ik zal een foto maken van de kaartautomaat als we weer proberen samenreiskorting op zijn OV kaart te laden

Reputatie 7
Badge +3

Eerder was er ook al iemand die aangaf dat de Samenreiskorting niet te vinden was bij een automaat met een kaart op saldo. Maar daar kwamen geen verdere updates of foto's van, dus geen idee of dat nog opgelost is. En iemand anders gaf aan het nog wel te kunnen laden op Arnhem centraal

Ik ben dan wel benieuwd of het dan aan specifieke automaten ligt of aan de betreffende kaart. Het helpt om de klantenservice zo veel mogelijk informatie te geven, zoals of het alleen bij die ene automaat is of ook bij andere op andere stations. En meldingen van nog meer reizigers zou ook helpen. 

Voor zover bij mij bekend zijn er geen wijzigingen wat betreft het laden van Samenreiskorting, kom het dagelijks tijdens controle tegen, dus zeer benieuwd waar het aan zou kunnen liggen.

Reputatie 7
Badge +3

Ik had afgelopen vrijdag nog gekeken bij de automaat hier bij station De Vink (kwam er toch weer eens langs) en kan gewoon Samenreiskorting laden op mijn saldo OV-chipkaart. En als het een algemeen probleem zou zijn bij alle automaten, zouden er veel meer klachten zijn hier op de community en op de diverse kanalen van de klantenservice. 

Badge +3

Toch wel apart dat er meedere meldingen over zijn dat de optie (soms) ontbreekt terwijl men zeker weet dat er op saldo gereisd wordt. Met een anonieme kaart is dat natuurljk altijd het geval.

Maar als dat structureel is zou je inderdaad veel meer meldingen verwachten.

Reputatie 7
Badge +3

Zover ik kon vinden zijn het nu 2 meldingen, deze en degene waar ik eerder de link van gaf, waarbij niet aangegeven om welk station het ging. Maar van beiden zijn nog geen verder terugkoppelingen, hetzij een foto waaruit het blijkt of dat men d.m.v. contact met de klantenservice er achter is gekomen waardoor het kwam of dat het opgelost is. Het is dus nog even wachten tot TS en partner weer tegen dit probleem aanlopen en een foto kunnen maken. 

Maar het is geen algemeen probleem, want dan zouden er meer meldingen zijn, zoals de talrijke meldingen dat abonnementhouders niet automatisch een nieuwe kaart ontvangen als de oude kaart bijna verloopt. Met al die meldingen kun je wel een flink muurtje volplakken intussen. 

Reageer