beantwoord

studenten ov

  • 16 August 2022
  • 3 reacties
  • 999 Bekeken

Hoi ik had een vraag 

 

Ik heb een studenten ov en ga zondag met de trein naar walibi alleen had een vraagje hoeveel je op je ov nodig hebt om in te stappen op de trein want moet je dan perse 20 euro op me ov zetten of dat niet ? 

icon

Beste antwoord door Isitimela 16 August 2022, 16:53

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Om in te kunnen checken met een studentenreisproduct heb je, wanneer je niet vrij reist, minimaal € 6 saldo nodig. 

Het instaptarief is € 10, en je kunt € 4 in de min, vandaar dat € 6 genoeg is. Let er wel op dat je voldoende saldo moet hebben voor de hele reis, anders kun je op je bestemming niet meer uitchecken. 

Reputatie 7
Badge +2

Let er ook op dat je genoeg saldo hebt om vanaf het station waar je uit de trein stapt heen en weer naar Walibi te reizen met de bus. Op het station heb je immers nog een gelegenheid tot opladen, maar je wilt ook niet op de bushalte bij Walibi stranden omdat je OV-chipkaart een negatief saldo heeft.

Badge +3

Een andere optie is automatisch opladen (met 10 euro per keer is voldoende) dan kom je nooit saldo tekort.

Na terugkomst vanuit Walibi kan je dat eventueel weer uit zetten (voor de veiligheid als je kaart in verkeerde handen zou komen).

https://www.ov-chipkaart.nl/reizen-op-automatisch-opladen/aanvragen.htm

Overgebleven saldo kan je terughalen bij een balie op het station.

Reageer