beantwoord

Studenten OV + automatisch opladen

  • 29 August 2016
  • 2 reacties
  • 11384 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Ik heb een studenten week abonnement, en automatisch opladen op mijn persoonlijke OV, en ik vroeg mij af of mijn OV oplaad ipv mijn studenten abonnement gebruikt, ik heb dit namelijk nog niet gechecked, en hoop dat ik hier niet geld door misloop.

mvg,

Ruben
icon

Beste antwoord door Tochjo 29 August 2016, 18:08

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Als er een geldig studentenreisproduct op de kaart staat, dan zal dit bij het inchecken worden aangesproken. U reist dan alleen op saldo als u incheckt op een tijd dat u met korting of tegen vol tarief reist, niet als u gratis reist. Op momenten dat u gratis mag reizen, zal geen saldo afgeschreven worden en zal ook niet automatisch saldo worden geladen. Automatisch opladen kan wel prima in combinatie met een studentenreisproduct gebruikt worden, zodat u altijd voldoende saldo hebt als u incheckt op een tijdstip dat u niet gratis kunt reizen.

Voor nieuwe studenten in het hoger onderwijs die hun studentenreisproduct vanaf half augustus hebben kunnen ophalen, geldt wel dat ze het studentenreisproduct pas vanaf 1 september kunnen gebruiken. Tot die tijd reizen ze gewoon op saldo tegen vol tarief.
Reputatie 2
Maar je loopt dus geen geld mis 😃

Reageer