beantwoord

studenten ov voor de 2e keer kwijt na 2 jaar

  • 15 July 2022
  • 3 reacties
  • 493 Bekeken

Hallo,

ik heb vandaag mijn ov chipkaart kwijt geraakt. Ik kan geen nieuwe aanvragen waardoor ik nu een probleem heb. Ik heb er een studenten week abbonoment op en geld. Ik wil graag een nieuwe kaart aanvragen maar dat lukt niet omdat ik het 1,5 jaar geleden perongelijk in de trein had laten liggen dus een nieuwe had aangevraagd. Dat vind ik best apart dat ik er niet nog één kan aanvragen na 1,5 jaar. 
 

met vriendelijke groet 

irem Guler develi

icon

Beste antwoord door Robert B 15 July 2022, 18:35

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Er is veel gedoe met het oneigenlijk gedoe met studentenkaarten. Het is een maatregel die genomen is na het vele misbruik. ‘Ik ben (zogenaamd) mijn kaart kwijt, mag ik een nieuwe’ en die gaat dan naar het gelijkende broertje die gratis reist etc. Er zijn delen van Nederland die het ‘slim’ vinden en dat je daarmee nog sociaal bent ook. De boetes zijn ook enorm als er na de beëindiging van de studie toch nog mee gereisd wordt. 

Daar bent u dan als u een eerlijke gebruiker bent, de dupe van. Misschien kunt u via DUO iets regelen.

Er is veel gedoe met het oneigenlijk gedoe met studentenkaarten. Het is een maatregel die genomen is na het vele misbruik. ‘Ik ben (zogenaamd) mijn kaart kwijt, mag ik een nieuwe’ en die gaat dan naar het gelijkende broertje die gratis reist etc. Er zijn delen van Nederland die het ‘slim’ vinden en dat je daarmee nog sociaal bent ook. De boetes zijn ook enorm als er na de beëindiging van de studie toch nog mee gereisd wordt. 

Daar bent u dan als u een eerlijke gebruiker bent, de dupe van. Misschien kunt u via DUO iets regelen.

Ga ik proberen dankje, ja best bale dat ik door andere mensen nu een probleem heb

Badge +3

Waar loop je vast bij het bestellen van een nieuwe kaart?

Via OV-chipkaart kan je toch gewoon een duplicaat aanvragen? https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-vernieuwen-en-beeindigen/persoonlijke-ov-chipkaart-kwijt-wat-nu.htm dat kost je dan € 11,00 en je SRP zou overgezet moeten worden.

Zo niet, dan bestel je gewoon voor € 7,50 een nieuwe persoonlijke kaart en koppelt daar via DUO je SRP aan.

De verloren/gestolen/defecte kaart moet je wel blokkeren/beëindigen (zonder vervanging), want een SRP kan maar aan één kaart gekoppeld zijn.

Reageer