studenten reis product en ns flex

  • 25 September 2022
  • 4 reacties
  • 119 Bekeken

Ik heb sinds een jaar het studenten reis product. Nu had ik ook al het NS Flex abbo op dezelfde ov kaart staan. Ik kom er net achter dat dit NS Flex abbo niet samen hoort te gaan met mijn studenten reis abbo. Ik heb in het weekend ook geen korting, terwijl ik daar wel recht op heb met mijn studentenreis product. Komt dit door het NS Flex abbonement? Moet ik deze dan ook opgeven of is er ook een andere manier om mijn korting te innen? Ik vind het NS flex abbonement namelijk super fijn en raak hem liever niet kwijt!


4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Louisedevente,

Dat komt waarschijnlijk inderdaad door het Flex-abonnement. Je hoeft deze niet op te geven en de oplossing is heel simpel: twee OV-chipkaarten.

Reputatie 7
Badge +4

U kunt het beste het studenten-ov en uw Flex abo elk op een kaart zetten. Doet u dat niet dan is het ellende, want de kaart ‘weet’ dan soms niet wat te doen. Reizen op saldo en reizen op rekening met Flex gaat niet samen op dezelfde kaart. U mag twee kaarten hebben, ik heb er zelfs meer, en normaal krijgt u bij een betaald nieuw Flexabonnement ook nog eens een gratis kaart. Het kost dus niks extra, en dat is voor de meeste studenten ook niet onbelangrijk.

Badge +3

Als je in het weekend geen korting krijgt heb je waarschijnlijk Flex Basis?

Dat zou je op kunnen zeggen en dan reizen op saldo met automatisch opladen met 10 euro. Dan kan je altijd reizen en zit je ook niet met te veel ongebruikt saldo op je kaart.

Reputatie 7
Badge +3

Je hebt er een jaar over gedaan om er achter te komen dat je SRP en flex beter niet op een en dezelfde kaart kunt hebben. Mag hopen dat jouw studie sneller verloopt. Zowel op de website van DUO als van NS is te lezen onder studentenreisproduct dat deze 2 abonnementen niet op dezelfde kaart kunnen. Het beste kun je flex opzeggen en van de kaart met SRP halen en flex opnieuw aanvragen op een nieuwe kaart. Neem voor die kaart een nieuwe foto of een hoesje zodat je ze uit elkaar kunt houden.

Reageer