Te hoge kosten na gebruik van vervangende Snelbus | NS Community
beantwoord

Te hoge kosten na gebruik van vervangende Snelbus

  • 24 October 2022
  • 7 reacties
  • 177 Bekeken

Goedemiddag,

Ik heb vanochtend mijn Ov-chipkaart (anoniem) opgeladen tot 35 euro voor mijn reis richting werk (normaliter kost een enkeltje +/- 10,-). Wegens werkzaamheden het laatste deel van mijn route geen trein, maar wel een vervangende snelbus naar bestemming. Tot mijn schrik is bij aankomst de totale rekening voor deze reis: 31 euro!!!!!! 

Geen uitcheck gemist, daar ben ik zeker van. Ook is niks terug te vinden over een gemiste check uit als ik dit nakijk. 

 

Waar kan ik terecht voor vergoeding? 

icon

Beste antwoord door Robert B 24 October 2022, 19:09

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Voor reizen op een anonieme ov-chipkaart kan je (na enkele dagen) terecht bij www.uitcheckgemist.nl

Er zit waarschijnlijk ergens een dubbele in/uitcheck in de weg.

Normaal is het trein (in) trein (uit) bus (in) en bus (uit) waarbij je in/uitchecken voor de bus eventueel achterwege had kunnen laten als die toch op je bestemming eindigde.

Reputatie 7
Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Voor reizen op een anonieme ov-chipkaart kan je (na enkele dagen) terecht bij www.uitcheckgemist.nl

Er zit waarschijnlijk ergens een dubbele in/uitcheck in de weg.

Normaal is het trein (in) trein (uit) bus (in) en bus (uit) waarbij je in/uitchecken voor de bus eventueel achterwege had kunnen laten als die toch op je bestemming eindigde.

Niet inchecken bij vervangende bus staat gelijk aan zwart reizen.

Reputatie 7
Badge +1

Welkom bij de NS Community!

Voor reizen op een anonieme ov-chipkaart kan je (na enkele dagen) terecht bij www.uitcheckgemist.nl

Er zit waarschijnlijk ergens een dubbele in/uitcheck in de weg.

Normaal is het trein (in) trein (uit) bus (in) en bus (uit) waarbij je in/uitchecken voor de bus eventueel achterwege had kunnen laten als die toch op je bestemming eindigde.

Niet inchecken bij vervangende bus staat gelijk aan zwart reizen.

 

Fijn dat je weer uitgaat van het positieve. Er waren vandaag weer zoveel ongemakken op het spoor dat het ook best wel kan dat er helemaal geen paaltje stond.

Badge +3

(On)gemak dient de mens, noem het dan maar ‘ingecalculeerd risico’ om het laatste (of eerste) stuk met een bus te reizen zonder incheck.

Is de bus onderdeel van een trein+bus+trein reis dan zijn de gevolgen voor eigen rekening, zie Eindhoven - Boxtel onlangs.

Reputatie 7
Badge +1

Welkom bij de NS Community!

Voor reizen op een anonieme ov-chipkaart kan je (na enkele dagen) terecht bij www.uitcheckgemist.nl

Er zit waarschijnlijk ergens een dubbele in/uitcheck in de weg.

Normaal is het trein (in) trein (uit) bus (in) en bus (uit) waarbij je in/uitchecken voor de bus eventueel achterwege had kunnen laten als die toch op je bestemming eindigde.

Niet inchecken bij vervangende bus staat gelijk aan zwart reizen.

Het hoeft niet per se dat het zo gegaan is.

Het kan zo zijn dat TS ingecheckt is gebleven doordat hij/zij bij een station zonder poortjes is uitgestapt om vervolgens met de bus door te reizen zonder uit te checken. TS rijdt dan niet zwart. Mogelijk is er daarna per ongeluk ingecheckt bij een poortje in de veronderstelling dat er uitgecheckt is met als gevolg dat er €20 instaptarief wordt ingehouden.

Badge +3

Tja als er geen poortjes zijn dan is trein-bus (met incheck trein) ook prima.

Totdat je inderdaad op de bestemming van de bus weer moet inchecken, en er geen mobiele overstappaal is.

Lach van de dag, die op Veenendaal de Klomp… 

 

Reputatie 7
Badge +3

Normaal is het trein (in) trein (uit) bus (in) en bus (uit) waarbij je in/uitchecken voor de bus eventueel achterwege had kunnen laten als die toch op je bestemming eindigde.

Ik reageerde op dit stukje met dat niet in/uitchecken voor de bus zwart reizen is.

Reageer