beantwoord

Te weinig geld terug bij restitutie na vergeten check-out.

  • 25 March 2022
  • 2 reacties
  • 87 Bekeken

Ik vroeg laatst restitutie bij vergeten check-out. 

Met de dalkorting die op op dat moment gold, zou de treinreis 5,46 moeten kosten.

Doordat ik vergeten had om uit te checken werd het opstaptarief van 10,00 afgeschreven van mijn kaartsaldo.  Tot zover allemaal logisch.

Bij restitutie aanvragen, echter, werd de reisprijs berekent op 9,10  (vol tarief) i.p.v. daltarief.

Volgens mij moet ik niet 10 - 9,10 =  € 0,90 terugkrijgen maar:

10 - 5,46 =  € 4,54.

 

Hoe zit dit?

icon

Beste antwoord door Thom 25 March 2022, 00:44

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het is het handigste dit even na te vragen.bij Klantenservice. Wij kunnen niet bij uw gegevens, dit is een forum waarbij reizigers andere reizigers helpen. Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar, nu ook.

Badge +3

Als je vergeten bent uit te checken is het moment van inchecken inderdaad leidend voor je recht op dalkorting.

Normaal gesproken zou die € 0,90 bij reizen op saldo volgens mij niet eens vergoed worden, want daarvoor geldt toch een minimum van € 2,30 ?

Benieuwd wat de Klantenservice er van gemaakt heeft, na contact. Dat zou dan € 3,64 extra vergoeding moeten worden.

Zelfde gebeurt overigens ook vaak bij 1e klas, de vergoeding wordt in eerste instantie (automatisch) op 2e klas uitgekeerd maar na contact krijg je de rest ook wel.

Reageer