Skip to main content
Antwoord

tegoed op kaart klopt niet

  • November 28, 2024
  • 4 reacties
  • 74 Bekeken

  • Op het juiste spoor

Ik heb een verkeerde incheck gedaan, ingechecked bij Arriva in Nijmegen en uitgecheckt in Den helder bij Ns. 

Ik had 65 euro op kaart gezet, daarvan is 17,46 voor heen reis (ik heb daluren kortingskaart) en terugreis 10 euro voor verkeerde in/uitcheck afgeschreven.

Ik had 17,46 moeten betalen. Maar nu staat er als saldo tegoed 24,33..dat moet dus 30,08 zijn.

Hoe is dit berekend? En hoe krijg ik die 5,75 weer bij mijn saldo?

Beste antwoord door Sascha NS

Goedemiddag PAH. Welkom bij de NS Community.

Heb je gedurende de reis een overstap gemaakt/pauze gehouden waarbij je in- of uit hebt gecheckt? Het lijkt erop dat de korting niet correct verwerkt is.

Zoek vooral contact met de klanteNService om dit nader te laten onderzoeken.

4 reacties

Sascha NS
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 28, 2024

Goedemiddag PAH. Welkom bij de NS Community.

Heb je gedurende de reis een overstap gemaakt/pauze gehouden waarbij je in- of uit hebt gecheckt? Het lijkt erop dat de korting niet correct verwerkt is.

Zoek vooral contact met de klanteNService om dit nader te laten onderzoeken.


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • November 28, 2024

Als je een account bij ov-chipkaart hebt, dan kun daar jouw reis en de kosten bekijken.


Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • November 28, 2024

Het saldo dat in Mijn NS (app, website) getoond wordt is na de laatste handeling bij NS, dus als je met een andere treinvervoerder of bus/tram/metro reist, of ergens anders dan bij een NS kaartautomaat saldo laadt wijzigt dat tellertje niet.

Via de saldochecker op www.ov-chipkaart.nl kan je het actuele saldo opvragen, en met een Mijn OV-chip account ook al je transacties inzien want in Mijn NS zie je die dus niet bij reizen op saldo.


Kijk op ns.nl (in uw MijnNS account) en kijk ook op uitcheckgemist.nl of u de ontbrekende NS-checkin en de ontbrekende Arriva-checkuit kunt toevoegen.