beantwoord

Ten onrechte correctie toeslag 1e klas

  • 10 July 2023
  • 2 reacties
  • 96 Bekeken

Maandag heb ik via MIjn.NS voor mijn Flex Dal Voordeel OV kaarteen klassenwissel naar 1e klas van 3 tot 6 juli opgezet met bevestiging via mail. Op dinsdag 4 juli reisde ik van Groningen naar Amsterdam in 1e klas, 2-maal door conducteur gecontroleerd zonder problemen, maar nu krijg ik toch een €20 correctietarief boete omdat ‘toeslag eerste klas ontbreekt’. Bij mijn echtgenoot precies hetzelfde, dus geen toevallige fout maar structureel problem met jullie systeem. Verder zie ik op Mijn NS geen duidelijke aanwijzingen hoe ik teruggave kan krijgen. Dus moet ik, als klant, tijd verspillen om dit te schrijven en verder uit te zoeken.  Wat een klungelige bedoening. Kan de NS nu echt niet een betere software developers gebruiken?  Hoe verder? Hoe kan ik deze boete aanvechten? Moet ik mijn Flex Dal Voordeel maar opzeggen en de volgende keer gewoon een e-ticket kopen om deze tijd- en geld verspilling te voorkomen?

icon

Beste antwoord door Melissa NS 10 July 2023, 18:35

Bekijk origineel

2 reacties

Goedenavond Jinteralign, welkom op de NS Community!

Helaas kan ik jou/jullie via deze weg niet helpen met het correctietarief maar mijn collega's van de telefonie, chat, Facebook of Twitter wel.

Het correctietarief wordt in rekening gebracht als er geen geldig eerste klas vervoerbewijs op de OV-chipkaart staat. Dit kan de conducteur niet inzien en wordt door het systeem automatisch in rekening gebracht mocht de upgrade ontbreken of niet goed geladen zijn. 

Reputatie 7
Badge +3

Helaas kan ik jou/jullie via deze weg niet helpen met het correctietarief maar mijn collega's van de telefonie, chat, Facebook of Twitter wel.

Zoals al eerder door een andere moderator gemeld.

 

Reageer