beantwoord

terugbetaling van het maandbedrag

  • 22 June 2023
  • 3 reacties
  • 50 Bekeken

Ik wil weten of ik aanspraak kan maken op de service in het weekend, ik verzoek ze de helft van mijn maandhuur voor de maand juni terug te geven plus € 11,98 voor de bus van Hereenveen naar Leeuwarden op 10 juni, beide vanwege het feit dat in In de twee weekenden van 04 juni en 10 juni werd de trein zonder bericht geannuleerd en kon ik mijn reis niet voortzetten, met extra kosten, tijdverlies en veel stress tot gevolg. Ik wil ook weten of dezelfde claim kan worden uitgebreid tot 4 personen, aangezien we dezelfde twee weekenden samen hebben gereisd en ze bejaard zijn en het voor hen moeilijk is om de claim in te dienen.

icon

Beste antwoord door Lorena NS 22 June 2023, 13:01

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hi Soldesvi en welkom bij de NS Community! 

Spijtig dat de treinen uitvielen en hiervan geen bericht is gekomen. Excuses daarvoor! Helaas kun je geen abonnementskosten of andere (huur?)kosten terugvragen. Wat welk mogelijk is om een claim in te dienen voor Geld terug bij Vertraging. Dit dien je wel per persoon en per reis in te dienen.

Heel erg bedankt, ik zal doen wat je zegt en ik denk dat we ons afmelden totdat de treinen weer normaal rijden. Dit is erg vervelend.

Badge +3

Helaas kun je geen (...) andere (huur?)kosten terugvragen.

Dat valt nog te bezien. Volgens artikel 6.1 van de versie van de AVR-NS die sinds 7 juni geldig is heeft een reiziger het recht om zelf met andere aanbieders van openbare vervoersdiensten per spoor, touringcar of autobus een overeenkomst te sluiten indien NS de beschikbare mogelijkheden voor vervoer langs een andere route niet binnen 100 minuten na de geplande vertrektijd van de vertraagde of geannuleerde trein of de gemiste aansluiting heeft medegedeeld, en dient NS vervolgens deze gemaakte noodzakelijke, passende en redelijke kosten terug te betalen.

Op deze pagina lezen we dat NS vanaf een half uur na het begin van de storing heeft gecommuniceerd dat er geen vervangende bussen gaan rijden. Verder lezen we niets over andere beschikbare mogelijkheden voor vervoer langs een andere route. Volgens mij kunnen we daaruit concluderen dat de buskosten voor 10 juni terug te vragen zijn op basis van dit artikel, als de busreis tenminste niet vlak na ingaan van de storing al plaatsvond. Dan vervalt weliswaar de vergoeding van de abonnementskosten via de regeling Geld terug bij vertraging, maar dat bedrag zou een stuk lager uitvallen.

Reageer