Skip to main content

Ls

 

laatste tijd paar keer voorgekomen dat ik mijn ICD supplement al had geboekt en dat de ICD treinen niet rijden en dat ik dus een gewone IC moest nemen. 
Hoe kan ik dit supplement terugkrijgen? 
Note: binnen 30 min een tweede keer aanbieden aan paaltje is niet altijd een optie; paaltje niet op perron en of langer dan 30 min in de trein dus ook op eindstation geen optie. 

Normaal gesproken is de toeslag alleen terug te krijgen via de geld-terug-bij-vertraging regeling als je vertraging hebt gehad met ICD.

Je zou telefonisch, via X, Facebook of chat contact kunnen opnemen met NS klantenservice.


Normaal gesproken is de toeslag alleen terug te krijgen via de geld-terug-bij-vertraging regeling als je vertraging hebt gehad met ICD.

Je mag geen geld vragen voor niet-geleverde service. Dat geldt ook voor NS.


Normaal gesproken is de toeslag alleen terug te krijgen via de geld-terug-bij-vertraging regeling als je vertraging hebt gehad met ICD.

Je mag geen geld vragen voor niet-geleverde service. Dat geldt ook voor NS.

@rvdborgt  en daarom verwijs ik ook naar de klantenservice.


Op het moment dat je op het perron staat en de IC Direct rijdt niet, dan kun je inderdaad met een reguliere IC reizen. De vertraging die je daarbij oploopt zal meer dan een half uur zijn. Je kunt dan in het verzoek geld terug bij vertraging aangeven dat je gereisd hebt via de HSL. Op die manier zou je je geld terug moeten kunnen krijgen, inclusief de te onrechte betaalde toeslag.

Pas als dat niet werkt, zou ik contact opnemen met de klantenservice.


De vertraging die je daarbij oploopt zal meer dan een half uur zijn. 

Dat klopt vaak wel, maar afhankelijk van waar je reis begonnen is en eindigt hoeft dit niet zo te zijn.

15 minuten is trouwens voldoende om de volledige toeslag terug te krijgen + een vergoeding voor de vertraging 


Reageer