Twee persoonlijke OV-chipkaarten op 1 adres | NS Community
beantwoord

Twee persoonlijke OV-chipkaarten op 1 adres

  • 9 July 2014
  • 6 reacties
  • 16193 Bekeken

Hallo!

Ik heb een tijdje geleden mijn studentenreisproduct stopgezet. Nu wil ik graag profiteren van een jaar gratis 40%, maar op de kaart die ik als student gebruikte, staat al een abonnement waarmee ik zakelijk reis. Ik heb begrepen dat het geen probleem is om het abonnement voor 'uitgestudeerden' op een andere kaart te zetten, als je maar de actiecode gebruikt en het kaartnummer van de eerstgenoemde kaart (toch?). Nu vraag ik me alleen af of het niet bezwaarlijk is als op 1 adres en 1 naam twee kaarten staan. Kan ik deze kaart dan ook koppelen aan bijvoorbeeld ov-chipkaart.nl of krijg ik dan de melding dat op dit adres en deze naam al een kaart staat geregistreerd?

Bedankt!
icon

Beste antwoord door Brian NS 9 July 2014, 18:45

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
Volgens mij hebt u gelijk en kan een abonnement aangeschaft in het kader van het Uitgestudeerd-aanbod ook op een nieuwe OV-chipkaart worden geplaatst.

Ik heb inmiddels vijf OV-chipkaarten die alle op mijn naam staan met hetzelfde adres. Alle vijf kaarten zijn zonder problemen in Mijn OV-chipkaart en Mijn NS te zien.
Hallo Noodle91,

Welkom op het NS serviceforum. Het is geen probleem om meerdere persoonlijk OV-chipkaarten te hebben. Je kan ook beide kaarten koppelen in je Mijn NS account. Bij het inchecken moet je wel even goed kijken, of je dat met de juiste kaart doet.
is het dan mogelijk op bij beide persoonlijke kaarten je studenteproduct te gebruiken?
Reputatie 7
Badge +4
Nee, je studentenproduct mag maar op één kaart staan. Dat is wat anders dan meerdere kaarten aan een account koppelen.

Ik wil als 60 plusser gebruik maken van de keuzedagen en een apart abonnement nemen op een nieuwe persoonlijke ov chip kaart. De oude persoonlijke kaart met het abonnement op saldo wil ik gewoon aanhouden. Is dar mogelijk?

Reputatie 7
Badge +3

Ik wil als 60 plusser gebruik maken van de keuzedagen en een apart abonnement nemen op een nieuwe persoonlijke ov chip kaart. De oude persoonlijke kaart met het abonnement op saldo wil ik gewoon aanhouden. Is dar mogelijk?

Ja dat kan. Voor keuzedagen moet je een Dal voordeel abonnement op saldo hebben, dat kun je samen aanvragen op een nieuwe kaart.

Reageer